21:28 Батьки, діти та оцінки | |
Хоч
останнім часом можна почути критику
системи оцінювання знань учнів, потрібно визнати, що кращого способу фіксувати
успішність, ніж старі-добрі п’ятірки, четвірки, трійки і навіть двійки, а нині
«дев’ятки» і «дванадцятки», принаймні поки що, немає. Інша справа, як ми їх
сприймаємо і які висновки робимо, переглядаючи щоденник своїх чад. Якщо з
хорошими оцінками все зрозуміло, то реакція тат і мам на негативні має
індивідуальний характер. До того ж варто зауважити, будь-яку дитину – і
двієчники, і відмінника – шкільні оцінки тримають якщо не в страху, то в
постійному напруженні. І найчастіше його створюють саме батьки, для багатьох з
яких оцінки дуже важливі, про що вони постійно нагадують дітям. Звичайно, в ерудованому і всебічно
обізнаного учня значно більше шансів у майбутньому отримати хорошу вищу освіту
і зробити кар’єру. Це повинна усвідомлювати кожна дитина, але перегинати палицю
теж не варто. Інакше існує небезпека того, що постійна тривога, побоювання не
впоратися з покладеною відповідальністю, страх втратити, з одного боку,
авторитет у однолітків і, з другого – прихильність батьків можуть мати
непередбачувані наслідки. Зрештою оцінки, особливо низькі, не лише і не просто
спосіб фіксування результатів навчання і не сигнал для батьків підвищувати
голос і брати до рук «виховні» засоби, а насамперед заклик спокійно і ретельно
розібратися у причинах невдачі. Помічаємо ми це чи ні, але діти
мають багато і власних турбот, а зайві переживання не додають здоров’я та
настрою ні їм, ні нам. | |
|
Всього коментарів: 0 | |