Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література) |
[ Викачати з сервера (43.0 Kb) ] | 07.01.2015, 11:20 |
М. Вінграновський. «Сіроманець». Гуманізм повісті Мета: продовжити знайомство учнів зі змістом твору, допомогти усвідомити її ідейно-художні особливості; розвивати навички виразного читання, переказування, виокремлення ключових епізодів, їх коментування, висловлення власної думки з приводу прочитаного Очікувані результати: учні добре знають зміст твору, зацікавлені ним, уміють його переказувати, виділяти головне, аналізувати; розуміють виховне значення повісті. Теорія літератури: повість, художні образи, художні засоби. Обладнання: підручник, портрет М. Вінграновського, текст повісті «Сіроманець», ілюстрації до твору Тип уроку: вивчення нового матеріалу. § І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку Вступне слово вчителя. Повість «Сіроманець» М. Вінграновського, з якою ми почали знайомство,— захоплююча та драматична історія про хлопчика й вовка, приклад гармонії людини й природи. На жаль, люди, особливо міські жителі, дедалі більше віддаляються від природи: «одягають» землю в асфальт і бетон, вирубують ліси, забруднюють воду та атмосферу; мало спостерігають за птахами й звірами, не помічають краси довкілля. І природа все частіше гнівається, відповідає людям стихійними лихами, катастрофами всесвітнього масштабу та іншими бідами. Тож напівфантастичний твір письменника закликає нас до любові та взаєморозуміння, життя в єдності з матінкою-природою. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці. § ІІ. Актуалізація опорних знань учнів Перевірка домашнього завдання. Виразне читання, переказування уривків, ключових епізодів з повісті «Сіроманець», коментування та висловлення власної думки з приводу прочитаного. § ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу 1. Виразне читання повісті М. Вінграновського «Сіроманець». (Учні виразно читають другу умовну частину повісті — від епізоду про те, як Сашко йде лісом додому з однокласницею Галею Грушецькою, до кінця твору.) 2. Словникова робота. (Проводиться за питаннями учнів.) 3. Обмін враженнями щодо прочитаного. Бесіда. — Прочитайте опис Сіроманця. Які почуття «закладені» в цьому портреті? «Високий, широкогрудий, з малими вушками на великій голові, з великими димчастими незрячими очима. …Великі срібні сльози котилися по його морді і падали на пісок під лапи». 4. Обмін враженнями щодо прочитаного. Бесіда. — Чи сподобався вам твір? — Як був осоромлений Чепіжний? (З’явилося фото в районній газеті, на якому вовк перестрибує через нього, лежачого.) — Де перебував Сіроманець? (На полігоні.) — Як Сіроманець заробив собі на обід? Що це нагадує? (Вловив ворона; нагадує відомі казки та байки.) — Хто врятував Сіроманця в стужу? (Андрійко Лях та льотчики.) — Як вовк віддячив льотчикам та Андрійкові? (Знайшов та врятував хлопчика.) — Ким мріяв стати Сашко? (Лісником.) — Прочитайте опис Сіроманця. Які почуття «закладені» в цьому портреті? «Високий, широкогрудий, з малими вушками на великій голові, з великими димчастими незрячими очима. …Великі срібні сльози котилися по його морді і падали на пісок під лапи». (Захоплення, любов, радість, від розуміння друзів.) — На який вчинок зважився Сашко заради Сіроманця? (Поїхати в Одесу в клініку Філатова лікувати очі.) § ІV. Закріплення знань, умінь та навичок Проблемне питання. — Чи можлива в реальному житті справжня дружба між людиною та диким звіром? 2. Самостійна робота 1)«…навшпиньках зайшов у свою кімнату, хутко ліг, заплющив очі: в синьому океані біля… хати повз голу грушу пропливли білі айсберги» (Сашко) 2) 3)«… 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10) 11) 12) 13) 14) 15) 16) 17) 18) 19) 20) 21) 22) § V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання Навчитися виразно читати, переказувати ІІ частину повісті «Сіроманець», виділяти головні епізоди, коментувати їх, висловлювати власну думку щодо прочитаного. § VІ. Підсумок уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Якби у мене був такий друг, як Сіроманець, … | |
Переглядів: 4404 | Завантажень: 98 | |
Всього коментарів: 0 | |