Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська мова) |
[ Викачати з сервера (26.5 Kb) ] | 05.01.2015, 20:51 | ||||||||||||
Тема: Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Мета: вчити розрізняти дзвінкі й глухі приголосні на слух; формувати орфоепічні навички; розвивати мовну і слухову пам’ять, удосконалювати навички правильної артикуляції звуків; виховувати мовну культуру. Обладнання: порядок і зразок фонетичного розбору слова, тексти.
ХІД УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Запишіть фонетичною транскрипцією: хвастун, хворий, хвиля, ухвала, похвалити, хвалько, хвилеріз, хвіртка, хвоя, фонтан, фірма, фізика, фіранки, Уфа, професор, хвощ. III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Вимовте скоромовку, зберігаючи правильну вимову звука [ф]: Федора Феофанівна сфотографувалася у фірмовому фотоательє біля фонтана. IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ У мовленнєвому потоці деякі групи приголосних якісно змінюються в результаті звукового уподібнення. Зміни відбуваються у таких словосполученнях:
ЗАУВАГА: пам’ятайте, що ці зміни відбуваються тільки в мовленні, а на письмі не позначаються. VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Робота з картками
Два дні і дві ночі сиділи вони тут у во..кості й пітьмі. Понад самим берегом, коло хат в’ється сте..ка. Оце возовиця підходить, а там і моло..ба. У гру..ці гуло, догоряли скі..ки. Я йшов молодими лісами, повен козу.., набравши суниць. Славко виконав мамину про..ьбу. Між гря..ками протоптали сте..ку.
Перевірка: воГкості (вогко), стеЖка (стежина), молоТЬба (молоти), груБці (груба), скіПки (скіпа), козуБ (козуба), проСЬбу (просити), гряДками (грядка), стеЖку (стежина).
VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Запишіть слова і дослідіть, які саме глухі стають дзвінкими. Боротьба [бород/ба] — боротися; молотьба [молод/ба] — молотити; просьба [проз/ба ] — просити; лічба [л/іджба] — лічити; повсякденний [пофс/аґден:ий] — всякий день; Великдень [велиґден] — Великий день. Правопис цих слів можна перевірити. — Які ж це глухі приголосні? ([т], [ч], [с], [к] — тече сік) Запам’ятаймо! Осьде — [оз/де]; аякже — [айаґже] якби — [йаґби]; вокзал — [воґзал]; анекдот — [анеиґдот]; рюкзак — [р/уґзак]; айсберг — [айзберг]; футбол — [фудбол], мерехтіти — [меиреихт/іти]. Складіть з цими словами речення. IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Самостійна індивідуальна робота з диференційованими картками. І рівень Прочитайте споріднені слова, вставте пропущені букви. Підкресліть орфограми. Боротися – боро…ьба, ходити – хо…ьба, молотити – моло…ьба, просити – про…ьба, ніготь – ні…ті, кіготь – кі…ті, легенько – ле…ко. ІІ рівень І варіант Вставте пропущені букви, підкресліть і поясніть орфограми. Шви…ко наближався літній світанок. Здалеку повіяло во…кістю. Сте…ка звивалась у високій траві. Ле…кий вітер доносить з луків запах свіжого сіна. Спорожнів перон во…залу. І навіть м'яч фу…больний свій віддай, як друг попросить. ІІ варіант Вставте пропущені букви, підкресліть і поясніть орфограми. В лісі тягне во…кістю. Моло…ьбу скінчили вчасно. Шарко почав дряпати кі…тями землю. Ваилько чув, що бій клекотав зовсім близько за селом. Над луками ни…ько літали птахи. Дихалося ле…ко, привільно. ІІІ рівень І варіант Знайдіть і виправте помилки, підкресліть орфограми. а) Василько слухав науку про розвітку, як каску. б) Я озьдечки, бабусю, я озьде. ІІ варіант Знайдіть і виправте помилки, підкресліть орфограми. а) Михтять білі метелики. б) Лехко обіцяти, але вашко слова дотримати.
Опитування учнів: - Що таке уподібнення приголосних звуків? X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У мовленнєвому потоці деякі групи приголосних якісно змінюються в результаті звукового уподібнення. Зміни відбуваються у таких словосполученнях:
ЗАУВАГА: пам’ятайте, що ці зміни відбуваються тільки в мовленні, а на письмі не позначаються.
У мовленнєвому потоці деякі групи приголосних якісно змінюються в результаті звукового уподібнення. Зміни відбуваються у таких словосполученнях:
ЗАУВАГА: пам’ятайте, що ці зміни відбуваються тільки в мовленні, а на письмі не позначаються.
У мовленнєвому потоці деякі групи приголосних якісно змінюються в результаті звукового уподібнення. Зміни відбуваються у таких словосполученнях:
ЗАУВАГА: пам’ятайте, що ці зміни відбуваються тільки в мовленні, а на письмі не позначаються.
У мовленнєвому потоці деякі групи приголосних якісно змінюються в результаті звукового уподібнення. Зміни відбуваються у таких словосполученнях:
ЗАУВАГА: пам’ятайте, що ці зміни відбуваються тільки в мовленні, а на письмі не позначаються.
Знайдіть і виправте помилки, підкресліть орфограми. Швитко наближається світанок. Здалеку повіяло вохкістю. Лехкий вітерець кружляє у танку сніжинки. Дід Мороз поспішає на воґзал. У рюґзаку в нього новорічні подарунки.
Спишіть, ставлячи на місці крапок потрібну букву на позначення приголосного. Поряд запишіть у дужках слово для перевірки. Два дні і дві ночі сиділи вони тут у во..кості й пітьмі. Понад самим берегом, коло хат в’ється сте..ка. Оце возовиця підходить, а там і моло..ба. У гру..ці гуло, догоряли скі..ки. Я йшов молодими лісами, повен козу.., набравши суниць. Славко виконав мамину про..ьбу. Між гря..ками протоптали сте..ку.
Прочитайте споріднені слова, вставте пропущені букви. Підкресліть орфограми. Боротися – боро…ьба, ходити – хо…ьба, молотити – моло…ьба, просити – про…ьба, ніготь – ні…ті, кіготь – кі…ті, легенько – ле…ко.
Вставте пропущені букви, підкресліть і поясніть орфограми. Шви…ко наближався літній світанок. Здалеку повіяло во…кістю. Сте…ка звивалась у високій траві. Ле…кий вітер доносить з луків запах свіжого сіна. Спорожнів перон во…залу. І навіть м'яч фу…больний свій віддай, як друг попросить.
Вставте пропущені букви, підкресліть і поясніть орфограми. В лісі тягне во…кістю. Моло…ьбу скінчили вчасно. Шарко почав дряпати кі…тями землю. Ваилько чув, що бій клекотав зовсім близько за селом. Над луками ни…ько літали птахи. Дихалося ле…ко, привільно.
Знайдіть і виправте помилки, підкресліть орфограми. а) Василько слухав науку про розвітку, як каску. б) Я озьдечки, бабусю, я озьде.
Знайдіть і виправте помилки, підкресліть орфограми. а) Михтять білі метелики. б) Лехко обіцяти, але вашко слова дотримати.
Дописати прислів’я за початком, вставляючи пропущені букви. Слова, в яких відбувається уподібнення, записати фонетичною транскрипцією Важко у навчанні – ложка дьо...тю Пташка мала, а ле...ко в праці На діжку меду – кі...ті гострі
| |||||||||||||
Переглядів: 9026 | Завантажень: 182 | |
Всього коментарів: 0 | |