Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська мова)

Спрощення в групах приголосних
[ Викачати з сервера (16.6 Kb) ] 05.01.2015, 19:57

Тема: Спрощення в групах приголосних.

Мета: формувати в учнів навички правильної вимови слів зі збігом кількох приголосних, записувати такі слова фонетичною транскрипцією, знаходити в словах орфограму «Спрощення в групах приголосних», обґрунтувати написання слів із спрощенням приголосних; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.

 

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ

II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ

V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

УВАГА! Спрощення відбувається у вимові, але не позначається на письмі  у прикметниках, утворених від іменників іншомовного походження (аванпостний, баластний, компостний, контрастний, гігантський, парламентський); у давальному і місцевому відмінках однини іменників жіночого роду І відміни (піаністці, оптимістці, аспірантці).

VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Робота з підручником. Виконання вправ.

VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Виконання вправ на картках

Перекладіть українською мовою і запишіть. Підкресліть групи приголосних, у яких відбулося спрощення.

Счастливый, радостный, несчастный, количественный, шестнадцать, поздний, выездной, костлявый, контрастный, участник, полезный, честный, областной, жалостливый.

Від поданих іменників утворіть прикметники. Зробіть фонетичний запис.

Честь, вість, проїзд, тиждень, користь, якість, контраст, кількість, кість, радість, область, жалість.

IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1.Чому у словах відбувається спрощення?

2.У яких групах приголосних відбувається спрощення у вимові і на письмі?

3.У яких словах спрощення не відбувається?

4.У яких словах спрощення не передається на письмі?

X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Картки

Перекладіть українською мовою і запишіть. Підкресліть групи приголосних, у яких відбулося спрощення.

Счастливый, радостный, несчастный, количественный, шестнадцать, поздний, выездной, костлявый, контрастный, участник, полезный, честный, областной, жалостливый.

Когда мы возвращались обратно, лес совсем проснулся и ожил и весь наполнился птичьим радостным гомоном. Кстати заговорил я о весне: весной легко расставаться, весной и счастливых тянет вдаль. Нет ничего, что не касалось бы честных людей. Стремглав наездники помчались.

Від поданих іменників утворіть прикметники. Зробіть фонетичний запис.

Честь, вість, проїзд, тиждень, користь, якість, контраст, кількість, кість, радість, область, жалість.

 

Вставте, де треба, пропущені букви т, д, к. Слова запишіть у дві колонки: 1) у які не вставляли букви; б) у які вставили пропущені букви.

Швидкіс..ний, якіс..ний, улес..ливий, осві..читися, хвас..ливий, контрас..ний, щас..ливий, блис..нути, аген..ство, волейболіс..ці, (Д.в. від волейболістка), заїз..ний, їж..жу (від їздити), учас..ник, заздріс..ний, ус..ний, випус..ний, стис..нути, щотиж..ня, студен..ський, студен..ство, очис..ний, скатер..ка, буревіс..ник, п’я..десят.

Ключ: У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв складеться кінцівкп вислову В. Сухомлинського «Дорожить людина тим, у що вона…»

Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних.

Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний.

Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло».

Віднови прислів’я. Прокоментувати орфограми.

1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна.

 

Категорія: 5 клас (українська мова) | Додав: StudentSun | Теги: українська мова, плани-конспекти, 5 клас, Спрощення
Переглядів: 4099 | Завантажень: 115 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]