Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська мова) |
[ Викачати з сервера (16.7 Kb) ] | 05.01.2015, 21:07 |
Тема: Тренувальні вправи. Фонетична транскрипція (повторення). Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-. Мета: формувати в учнів навички правильної вимови слів зі збігом кількох приголосних, записувати такі слова фонетичною транскрипцією, знаходити в словах орфограми, обґрунтувати написання слів зі спрощенням приголосних; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.
ХІД УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1.Фронтальне опитування.
VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Написання префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-
Зверніть увагу! У деяких словах бувають префікси зі-, зо-, зу зібрати, зів’ялий, зігнаний, зігнити і зогнити, зігріти і зогріти, зіжмаканий і зжмаканий, зімліти і зомліти, зім’яти, зіпертися і спертися, зіпріти і зопріти, зісковзнути і зсковзнути, зіскочити і зскочити, зітерти і стерти, зітліти і зотліти, зітхання, зустрітися. VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних. Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний. Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло». VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Мовна гра 1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна.
Превір себе: 1) Слова масні, а пироги пісні. 2) Праця корисніша за будь-які ліки. 3) Корисливий і заздрісний – то два рідні брати. 4) Як труд радісний, то життя щасливе. 5) У хвастливого груші на вербі родять. 6) З кістлявої рибки несмачна юшка (Нар.творчість). IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних. Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний. Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло».
Віднови прислів’я. Прокоментувати орфограми. 1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна. Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних. Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний. Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло».
Віднови прислів’я. Прокоментувати орфограми. 1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна. Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних. Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний. Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло».
Віднови прислів’я. Прокоментувати орфограми. 1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна. | |
Переглядів: 8134 | Завантажень: 292 | |
Всього коментарів: 0 | |