Залежно від ключових образних одиниць тексту в методиці навчання літератури виділяють такі шляхи шкільного аналізу художнього тексту:
- По образний шлях художнього тексту (через аналіз художніх образів у творі до визначення його ідейно-естетичного змісту).
- Послідовний шлях (слідом за автором або подієвий, сюжетний).
- Композиційний шлях (через аналіз композиції, через аналіз кульмінаційних епізодів які запам’ятовуються найкраще до визначення ідейно-естетичного змісту художнього твору).
- Проблемно-тематичний шлях (від окреслення зрозумілої тематики і проблематики з наступністю їх визначення ідейно-естетичних аналізу художнього твору.
- Комбінований шлях (через комбінування елементів інших шляхів аналізу, що обумовлено: рівнем навчальних досягнень учнів; літературознавча і психолого-педагогічна доцільність; природою художнього твору; навчально-виховною метою уроку).
Шлях аналізу художнього твору –
- послідовність розумових операцій для визначення ідейно-естетичного змісту;
- послідовність вибору значимих компонентів художнього твору для аналізу з метою визначення його ідейно-естетичного змісту;
послідовність дій вчителів та учнів для розуміння твору.
|