Головна » Файли » Інші дисципліни » Методика викладання української літератури |
[ Викачати з сервера (42.3 Kb) ] | 11.07.2015, 10:12 | ||||||||||||||||||||||||
Об'єкт дослідження – організація навчально-виховного процесу у середніх навчальних закладах щодо формування в учнів читацьких умінь на на розвитку читацької компетенції. Предмет дослідження – інструментарій за допомогою якого будується навчальний процес (за допомогою якого будується навчальний процес):
Методи дослідження художнього твору:
Методи аналізу:
Методологія:
Дисципліни з якими пов’язана МНУЛ: I.Педагогіка (терміни, особливості організації навчання та виховання). II.Педагогічна психологія (збагачення чуттєвого і життєвого досвіду). III.Вікова психологія (вікові особливості сприймання літератури). IV.Теорія особистості (етапи особистісного розвитку). V.Українська література (історія літератури, теорія літератури, літературна критика). VI.Історія (України, всесвітня). VII.Філософія (історія філософії, онтологія, гносеологія, етика, логіка, естетика). VIII.Правознавство (конституція, закон про освіту)
Система формування читацьких умінь та якостей учнів розрахована на термін від 5 – 11 класів. Основне завдання вчителя літератури – формування читача здатного емоційно реагувати на художній твір переживати і співпереживати, формувати естетичну насолоду, здобувати необхідний життєвий досвід, критично і творчо мислити, орієнтуватися в колі художньої літератури, усвідомлювати потребу в читанні художніх творів. Організувати таку роботу допоможуть різні види планів, які складають вчителі:
В основу кожного уроку вкладено чинну програму з української літератури, в якій чітко визначено зміст навчального матеріалу на рік, орієнтовна кількість годин на тематичне оцінювання, вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Календарно-тематичні, календарні і тематичні плани складаються до початку навчального року і затверджуються на засіданні педагогічної ради. Без таких планів вчитель не може бути допущений до уроків. Поурочний план укладається безпосередньо до уроку. Види планів уроку:
Календарний план розподіляє зміст навчального матеріалу на рік з чинної програми. Олівцем вказується дата проведення уроку, що дозволяє організовувати випереджувальну підготовку навчального матеріалу: походи, екскурсії, підготувати учнів. Календарно-тематичний план:
Поняття «традиційної структури уроку» відносне, оскільки: література не підручник життя, а вид мистецтва, яке спонукає до співпереживання, до співтворення, роздумів, розвиває творчі здібності.
План-конспект уроку літератури План-конспект уроку – послідовність навчання ситуацій (етапів уроку) із детальним викладом змісту навчального матеріалу, переліком питань і завдань, та очікуваними відповідями і результатами. Структура плану-конспекту уроку: I.Тема уроку Якщо в календарно-тематичному плані формулюється науково-діловим стилем, згідно анотації поданої у програмі курсу, у плані-конспекті уроку, тема формується так, аби зацікавити учнів художнім твором, створити атмосферу для обговорення, стимулювати інтерес та роздуми. Тема уроку завжди оголошується. Повинна бути інтригуючою та цікавою II.Мета уроку (триєдина)
Беруть із державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учня, що вміщено у програмі курсу. III.Обладнання ІТЗН (наочність)
IV.Тип уроку:
V.Епіграф до уроку VI.Хід уроку (план уроку, послідовність навчальних ситуацій). | |||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1660 | Завантажень: 37 | |
Всього коментарів: 0 | |