Головна » Статті » Методика навчання української мови » Теоретичний матеріал

Проблема типології уроків української мови. Типи уроків з української мови, структура і методика їх проведення

 

Урок є основною формою навчально-виховного процесу одного і того колективу учнів за певною програмою. За оптимальної організації він забезпечує міцне й усвідомлене засвоєння навчального матеріалу, формування знань, умінь і навичок.

Сучасний урок мови — це насамперед урок, на якому вчитель уміло використовує всі можливості учня, весь його творчий потенціал з метою активного розумового розвитку, глибокого й усвідомленого засвоєння лінгвістичних знань, формування комунікативної компетентності та морально-вольових якостей, відтак — виховання мовної особистості.

О.Пометун і Л.Пироженко пропонують п'ять типів уроків залежно від змісту, форм, методів та засобів навчання. Вони виділяють:

• уроки вивчення нового навчального матеріалу;

• уроки формування і вдосконалення умінь і навичок;

• уроки закріплення та застосування знань, умінь і навичок;

• уроки узагальнення та систематизації знань;

• уроки контролю та корекції знань, умінь і навичок.

О.Біляєв виділяє такі основні типи уроків мови: вивчення нового матеріалу; закріплення вивченого; перевірки й обліку набутих знань, умінь і навичок; аналізу контрольних робіт; узагальнення і систематизації вивченого; повторення теми, розділу. Крім того, виділяються уроки розвитку зв'язного мовлення за такими різновидами: уроки, присвячені виконанню учнями творчих робіт "малих жанрів", і уроки проведення та аналізу великих за обсягом письмових переказів і творів5. Окремо виділяється урок підготовки до контрольного твору. Відзначимо, що розглянута класифікація стала традиційною.

Структура уроку мови — це чіткий план, завчасно продуманий учителем, з різними комбінаціями частин уроку та способів їх реалізації.

У працях з методики описана традиційна структура уроків з виділенням складових частин без відповідної аргументації. Так, урок вивчення нового матеріалу має таку структуру: 1. Перевірка вивченого. 2. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. 3. Повідомлення теми і мети уроку. 4. Вивчення нового матеріалу. 5. Закріплення набутих знань. 6. Підсумки уроку. 7. Завдання додому.

Категорія: Теоретичний матеріал | Додав: StudentSun (11.07.2015)
Переглядів: 2474 | Теги: методика мови | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]