Головна » Статті » Методика навчання української мови » Теоретичний матеріал |
Міжпредметні зв'язки - це цільові і змістові збіги, що існують між навчальними предметами. Вони відображають у змісті навчальних дисциплін ті діалектичні зв'язки, які об'єктивно діють у природі та суспільстві й пізнаються сучасними науками. Міжпредметні зв'язки виступають як дидактична умова, що сприяє піднесенню рівня науковості й доступності навчання мови, активізації пізнавальної діяльності учнів, поліпшенню якості знань, умінь і навичок. Реалізація міжпредметних зв'язків дає змогу економно і водночас інтенсивно використовувати час на уроках. В нутрі предметні зв'язки забезпечують системність у навчанні мови, демонструють ієрархічність її структури й активно впливають на засвоєння мовних одиниць та використання їх у мовленнєвій діяльності. Мова, відображаючи всі сторони людської діяльності, виражає у формі мовлення зміст усіх навчальних предметів і вимагає встановлення двобічного зв'язку, що й передбачено шкільною програмою. Зв'язки української мови з іншими предметами мають велике значення. Знання міжпредметного матеріалу, опора на нього допомагає вчителям методично правильно організувати роботу над науковою термінологією і домагатися її засвоєння. Для успішної реалізації міжпредметних зв'язків під час навчання української мови необхідно: 1) використовувати методи, які найкраще сприяють оволодінню учнями знань; 2) формувати вміння і павички практично використовувати мовне багатство у будь-якій ситуації, у повсякденному житті; 3) формувати інтелектуальні вміння і навички учнів, розширювати їхню ерудицію; 4) розширювати науковий світогляд школярів, формувати філософське розуміння суті мови як засобу спілкування, пізнання і мислення. Зв'язки української мови з іншими предметами можуть мати таку структуру: За контактами з іншими предметами - генетичні (зіставні), функціональні За змістом - фактичні, понятійні, теоретичні За метою використання - для доповнення і поглиблення знань про мову; для порівняння споріднених чи відмінних явищ; для розширення ерудиції, введення нового За часом, формами реалізації на уроці (розповідь, бесіда, самостійні завдання, міжпредметні уроки); у домашній роботі (завдання міжпредметного характеру); у позакласній роботі (міжпредметні гуртки, факультативи, олімпіади, комплексні екскурсії) | |
Переглядів: 1512 | | |
Всього коментарів: 0 | |