Головна » Статті » Методика навчання української мови » Теоретичний матеріал |
ПланI.Загальні особливості вивчення лексикології, фразеології. Етапи вивчення лексикології, фразеології II.Аналіз змісту розділу лексики, фразеології в чинних програмах. III.Принципи вивчення лексикології та фразеології IV.Методи, прийоми, засоби, навчання лексики, фразеології V.Шляхи формування лексичних умінь
Наукові засади навчання лексикології й фразеології складають насамперед такі чинники: лінгвістичні, психологічні, методичні. Методика навчання лексикології й фразеології – порівняно нова галузь МНУМ. Ознайомлення учнів з окремими лексичними й фразеологічними поняттями традиційно здійснювалося ще з середини ХІХ ст. (рекомендації Ф.Буслаєва, І. Срєзнєвського, К. Ушинського), але визначення мети, змісту і методів навчання лексикологічних і фразеологічних понять та формуванню в учнів умінь і навичок було здійснено протягом останніх тридцяти років. У наш час особлива увага приділяється практичній спрямованості навчання лексики і фразеології, удосконаленню комунікативних умінь та навичок учнів на засвоєння лексикологічних і фразеологічних понять. Методика лексики та фразеології містить загальні питання, які вирішуються й іншими галузями методики – стосуються вивчення будь-яких мовних явищ. Зокрема, це мета, завдання, значення вивчення лексикології та фразеології в школі, зміст шкільного курсу, принципи навчання лексикології та фразеології, методи формування відповідних мовних і мовленнєвих умінь та навичок у процесі засвоєння лексичних і нелексичних мовних явищ. Етапи:
Значення вивчення лексикології й фразеології:
Лексичні уміння і навички:
Лінгводидактичні уміння і навички:
Специфічні принципи:
Прийоми:
Етапи формування лексичних умінь і навичок:
Вправи лексичні (Пентилюк, Окуневич):
За вимогами шкільної програми збагачення словникового запасу та граматичної будови усного й писемного мовлення здійснювати систематично і на кожному уроці. Лексика й фразеологія складають комунікативний фонд мови. Мета навчання лексикології полягає в засвоєнні учнями кількісного й якісного складу української лексики, шляхів і джерел її збагачення, функціонування лексичних одиниць у різних стилях мови. | |
Переглядів: 5298 | | |
Всього коментарів: 0 | |