Головна » Статті » Методика навчання української мови » Теоретичний матеріал |
Методи навчання — це складна педагогічна категорія, завдяки якій реалізуються всі функції навчання: освітня, виховна, розвивальна, спонукальна, контрольно-корекційна та ін.Огляд педагогічної і методичної літератури показує, що в дидактиці і методиці по-різному визначаються і класифікуються методи навчання: 1.С.Чавдаров. В.Масальський, Є.Дмитровський методами навчання мови називають взаємозв'язані способи роботи вчителя і учнів, за допомогою яких здійснюються завдання навчального птюцесу. 2.В.Онищук уважає, що методи навчання становлять систему взаємопов'язаних видів діяльності вчителя й учнів і прийомів викладання й учіння, а кожний прийом — систему дій та операцій учителя й учнів, які визначаються раціональною послідовністю і цілеспрямованістю. 3. Л.Федоренко зазначає: методи навчання мови — це способи роботи вчителя і залежні від них способи роботи учнів з відібраним для вивчення мовним матеріалом. 4. На думку І.Олійника, методи навчання мови — це об'єднана в одне ціле діяльність учителя й учнів, спрямована на засвоєння мовних знань, умінь і навичок, на організацію пізнавальної діяльності учнів. 5. О.Біляєв зазначає, що методи навчання мови об'єднують в одне ціле діяльність учителя й учнів, спрямовану на засвоєння мовних знань, умінь і навичок, на організацію пізнавальної діяльності учнів. Досі відомі класифікації методів навчання мови за джерелами знань, рівнем пізнавальної діяльності учнів, способом взаємодії учителя й учнів на уроці. І. Лернер, беручи за основу особливості й рівень пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання, виділяє такі методи: - пояснювально-ілюстративний, або інформаційно-рецептивний; - репродуктивний; - проблемний виклад; - частково-пошуковий, або евристичний; - дослідницький. Вибір методів та прийомів навчання мови необхідно здійснювати в процесі підготовки до уроку, врахбвуючи його дидактичну мету, характер змісту навчального матеріалу, рівень знань учнів. Щоб успішно оволодіти оптимальним вибором методів і прийомів навчання мови, слід глибоко осмислити склад, структуру, функції кожного з них і можливості застосування. При виборі методів навчання мови необхідно керуватися дидактичними та лінгводидактичними принципами. В першу чергу слід враховувати дидактичний принцип дотримання єдності змістової і процесуальної сторін у навчанні, лінгводи-дактичний принцип установлення міжпредметних і внутрірівневих та міжрівневих зв'язків при вивченні мови тощо | |
Переглядів: 1273 | | |
Всього коментарів: 0 | |