Головна » Статті » Інше » Редагування

Лекція 16

Організаційний аспект:

1.        Завершення епохи  монополії держави в питанні розвитку видавничої справи.

2.        Формування потужного блоку видавництв різних форм власності.

3.        Продовження неоднозначних процесів структуризації за тематичними і типологічними ознаками у групі видавництв різної форми власності.

4.        Загострення проблеми збуту видавничої продукції.

 

Тематичний аспект.

Зміну читацьких смаків і тиражних потоків щодо тематики видань, починаючи з 90-х рр., можна умовно окреслити так:

-           Сексуально-еротична література і видання історичної тематики (розвивалися паралельно)

-           Твори класиків детективного жанру

-           Романи жахів

-           Література легкого жанру

-           Кримінально-бандитська тематика сучасної історії

-           Видання творів, за якими демонструвалися поточні телевізійні «мильні» серіали

-           Ділова література ринкової тематики (право, економіка, менеджмент, маркетинг)

-           Література з вивчення іноземних мов,

-           Комп’ютерні видання

-           Словникові, довідкові видання,

-           Видання краєзнавчо-туристичного характеру.

В останні роки зберігається тенденція до збільшення читацького попиту на літературу так званого ділового, професійно зорієнтованого блока. Домінує навчальна, довідкова, наукова книга. Першість за назвами і накладами утримують видання, адресовані учням загальноосвітніх шкіл, студентам і вчителям.

 

Мовний аспект.

З позитивних тенденцій у цьому блоці слід виділити такі:

1.        Україномовна книга дедалі сміливіше і в більшій кількості стала проникати на східні й південні терени держави.

2.        Книги українською мовою стали готувати до друку видавці з Росії.

3.        На ярмаркових і фестивальних книжкових заходах останнього часу помітно пожвавилася діяльність бібліотек щодо придбання саме україномовних книжок.

 

Географічний аспект:

1.        Становлення групи приватних видавництв в обласних центрах, які за короткий час своєї діяльності змогли серйозно заявити про себе на загальнодержавному рівні.

2.        Вбачається відновлення традицій книговидавничої справи періоду Української Народної Республіки.

 

Законодавство України про видавничу справу.

Умовно українську законодавчу базу можна поділити на дві групи:

1.        Закони та підзаконні акти, що мають безпосереднє відношення до діяльності редактора-видавця.

2.        Закони, кодекси, підзаконні акти, що мають відношення до діяльності редактора-видавця в окремих випадках.

 

Контрольні запитання

  1. Тенденції в організаційному, тематичному, мовному, географічному аспектах.

 

Список рекомендованої літератури

 1.Партико З.В. Загальне редагування: нормативні основи. – Львів: Афіша, 2006. – 416с.

 2.Мильчин А.Э. Методика редактирования текста. – М.: Логос, 2005. – 524с.

 3.Тимошик М. Книга для автора, редактора, видавця: Практичний посібник. – К.: НВЦ НКМ,2006. – 559с.

 4.Сикорский Н.М. Теория и практика редактирования. – М.: Высшая школа, 1980. – 328с.

 5.Капелюшний А.О. Редагування в засобах масової інформації. – Львів: ПАІС,2005. – 304с.

Категорія: Редагування | Додав: StudentSun (30.08.2015)
Переглядів: 213 | Теги: Редагування | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]