20:56 Уроки - не проблема | |
Хто має дитину-першокласника, з власного досвіду знає, яка це нелегка справа – зробити уроки. До того ж і для дитини, і для батьків. Коли дитина розповідає по телефону знайомому все підряд: чим він займався в школі, чим мама годувала маленьку сестричку, хто був у гостях, що подарували йому на день народження, то зрозуміло, що він не хоче виконувати домашнє завдання. То як же привчити дитину робити уроки? Насамперед приборкайте бажання зробити з дитини вундеркінда.
Читання, письмо і рахування – три кити навчального плану первачка. Але
найчастіше в опануванні цих навичок дитині без допомоги батьків не обійтися. А
кілька нескладних прийомів полегшать ваше життя. Запропонуйте дитині читати, показуючи пальцем на рядок. Це
допомагає не загубити рядок в якому дитина читає. А щоб запам’ятати важливі
абзаци, - робіть позначки біля них простим олівцем. Для кожної теми можна
вигадати свій значок. Пропонуйте уявити прочитане і переглядати його, як кіно. Це
допомагає дитині запам’ятати образи, послідовність подій. Рахуйте за допомогою кубиків, ґудзиків або цукерок.
Наприклад, щоб відняти 3 від 12, намалюйте 12 яблучок, закресліть 3. Нехай
дитина побачить результат конкретної математичної дії. Перед тим як приступити
до розрахунків, дитина має виділити знак дії і проговорити вголос, і побачите
яким буде результат. Перед тим, як почати виконувати уроки, дістаньте з портфеля
всі необхідні підручники і зошити. Складіть їх на край столу і по мірі
виконання завдання перекладіть на інший. Так дитина бачитиме, скільки вже
зроблено і скільки залишилось. Допомагаючи дітям, деякі батьки самі припускаються помилок,
наприклад, виконуючи за них завдання. У результаті – домашнє завдання завжди
зроблено на відмінно, а контрольні – на трійки. Адже дитина не набула навичок
самостійної роботи. Відповідаючи біля дошки, вона розгублюється, адже в школі
немає домашніх «помічників». Але буває і навпаки: батьки зайняті своїми справами – мама кухнею і домашніми
клопотами, тато – черговим звітом. І дитина змушена самостійно виконувати
домашнє завдання. Здавалося б, що в цьому поганого – вона добре пристосувалася
і не відставатиме від однолітків. Але з кожним днем накопичується втома –
фізична і моральна. Якщо ж у дитини, щось не виходить, підкажіть правильне
рішення, але остаточну відповідь першокласник має дати сам. Натомість сказати «Я тобі трохи допомогла – і ти сам розв’язав
цей складний приклад». Тоді дитина зрозуміє, що вона може сама. Небажано
стежити й за кожним рухом, говорячи: не туди пишеш, не так малюєш, добре
подумай,. Якщо ж дитина ніяк не хочу робити уроки, вдавайтесь до
хитрощів. «Андрійку, мама прочитала мені віршик, але я швидко писав, і вийшло
дуже нерозбірливо. Ти не міг би мені й1ого прочитати, а я перевірю». Ця
перевірка триватиме досить тривалий час і дитина читала. | |
|
Всього коментарів: 0 | |