Головна » Файли » Презентації » Імідж

Психологічні аспекти іміджу. Психологія створення іміджу
[ Викачати з сервера (31.6 Kb) ] 15.11.2015, 11:38

МК №1

«Психологічні аспекти іміджу»


 

  1. Поняття іміджу

Поняття "імідж" походить від лат. imago (зображення, відображення, видимість), пов’язаного з латинським словом imitare, що означає "імітувати". Імідж — це імітація, тобто подання зовнішньої форми якогось об´єкта чи особи. Він є уявленням про людину, товар чи інститут, що цілеспрямовано формується в масовій свідомості за допомогою засобів масової інформації, реклами або пропаганди. Частіше воно вживається стосовно політиків та лідерів організацій і рухів. Разом з тим доречно говорити про імідж організації, якщо під ним розуміти образ, який виникає в суспільній свідомості, в думці про ту чи іншу партію, рух або блок під впливом як об´єктивних, так і суб´єктивних обставин.

Таким чином, імідж — це певний синтетичний образ, який створюється

у свідомості людей щодо конкретної особи, організації чи іншого соціального

Це позитивний результат довгої спільної праці керівництва і персоналу фірми. Імідж складається з зовнішнього образу (одягу і речей, міміки, поз і жестів) та внутрішнього образу, який неможливо побачити, але який відчувається і дуже впливає на сприйняття людини оточуючими (вміння правильно будувати спілкування, позитивні якості особистості, вміння розуміти людей і вміння справляти враження).

         Якщо ж розглядати імідж людини, фірми, товару, об’єкта, то варто визначити ці визначення також, оскільки це близьке до іміджу, але до конкретного об’єкта чи особи.

Імідж людини — це думка про цю людину у групи людей в результаті сформованого в їхній психіці образу цієї людини, що виникла унаслідок прямого їхнього контакту з цією людиною або унаслідок отриманої про цю людину інформації від інших людей.

Імідж фірми — це думка про дану організацію у групи людей на основі сформованого у них образу цієї фірми, що виник унаслідок або прямого контакту з цією фірмою, або в результаті інформації, отриманої про цю фірму від інших людей.

Імідж товару — це думка про даний товар у групи людей на основі образу даного товару, що виник або при покупці, використанні цього товару особисто, або на основі думки про цей товар інших людей.

Імідж об'єкта — це ставлення раціонального або емоційного характеру до об'єкта (людини, предмета, системи), що виникає у психіці групи людей на основі образу. Сформованого в результаті сприйняття ними тих чи інших характеристик даного об'єкта.

Але якщо діловий імідж, то він спеціально проектується в інтересах людини або фірми з урахуванням особливостей діяльності та зовнішніх якостей.

 

 

 

2. Імідж і особистість: система взаємовпливів

Говорячи про імідж і особистість, варто зазначити, що ж таке особистісний імідж.

Особистісний імідж, або імідж особистості, — це уявлення або дум-

ка про людину, як про особистість і про її особистісні якості. Саме особистісний імідж розглядають як поєднання внутрішніх і зовнішніх чинників, що є його складники (самоімідж, бажаний і необхідний іміджі).

Особистий імідж є важливою складовою кар’єри. І тому, існує декілька причин, які вказують на це:

  • люди вірять у те, що бачать;
  • зайняті люди зазвичай формують думку про людину на основі першого

враження;

  • імідж впливає на тих, хто приймає рішення в питаннях професійного

зростання;

  • люди діють, усвідомлено чи ні, як представники своєї професії чи орга-

нізації;

  • гарний і впевнений вигляд важливий для самої людини.

Дослідниця Е.Семпсон вважає, що особистий імідж містить у собі самоімідж, який має  погляд на особистість з боку свого «Я».

 

3. Імідж як спосіб адаптації в суспільстві

         Говорячи про імідж як спосіб адаптації в суспільстві, варто зазначити, що саме імідж відіграє важливу роль у формуванні думки про людину чи об’єкт. Саме імідж допомагає поставити себе у суспільстві на вищий щабель, затвердити себе, як керівника, начальника, посадовця. Оскільки під час вибору, звертається увага на зовнішній вигляд, поставу, вміння триматися, розмовляти, жестикулювати. Від цього залежить, чи приймуть людину в суспільстві і чи зможе вона подолати труднощі які перед нею будуть поставлені.

         Гарний вигляд також важливий для самої людини, завдяки чому вона буде впевненою, цілеспрямованою, комунікабельною, їй буде легко спілкуватися з оточуючим середовищем, проголошувати промову на публіку.

 

4. Поняття групового іміджу та особливості його функціонування

Груповий імідж відрізняється від особистого меншим ступенем
керованості, більшою складністю і певною інертністю. Якщо ж розглядати імідж українців, то ті хто приїжджають до України, то складається враження, що це «люди, які все роблять тільки заради власних інтересів». Цей
іміджевий стереотип багато в чому «завдячує» своєю стійкістю
образу тих недоброзичливих урядовців, з якими насамперед
стикаються іноземці, що прибувають до України. Неприємно коли  працівники аеропорту та митники недоброзичливі, не всміхаються А, як відомо, перше враження нерідко виявляється найстійкішим.

Величезного удару українському національному іміджу бувало
завдано драматичними подіями XX століття: тоталітарною радянською системою, репресіями, «залізною завісою» і мілітаризацією.

 

5. Функції іміджу:

         Науковці виділяються декілька категорій, які стосуються функцій іміджу.

Функції іміджу:

1) ціннісні:

  • особистісного зростання;
  • комфортизації міжособистісних стосунків;
  • психотерапевтична;

2) технологічні:

  • виокремлення кращих особистісно-ділових якостей;
  • міжособистісної адаптації;
  • затемнення негативних характеристик;
  • організації уваги;
  • подолання вікових рубежів;

3) інші:

  • психологічного захисту;
  • соціального тренінгу;
  • соціально-символічного впізнавання;
  • ілюзорно-компенсаційна.

Також, варто визначити такі функції іміджу:

  1. Соціальна адаптація – завдяки правильному іміджу, ви будете мати можливість швидко бути прийнятим у конкретне соціальне середовище, зацікавити людей.
  2. Висвітлення кращих особистісно-ділових характеристик

Це означає підкреслити найкращі й напрвиабливіші якості, викликаючи у людей довіру, симпатію і звертати їх увагу на свої професійні якості.

  1. Приховування негативних особистісних якостей.

Через одяг, макіяж, зачіску, манер поведінки щоб відволікти людей від особистих недоліків.

  1. Концентрація уваги людей на собі

Вміння засвітитися, завжди звертати на себе увагу, бути зацікавленим у спілкуванні.

  1. Розширення вікового діапазону у спілкуванні

Не зосереджуватися на однолітках, а спілкуватися з іншими особами, розширювати кого знайомих людей і різного віку.

 

МК №2

«Психологія створення іміджу»

1. Вимоги до професії іміджмейкера.

Ця професія вважається молодою не тільки на Україні, але й в усьому світі: їй лише кілька десятків років. Тому навіть серед самих іміджмейкерів немає єдиної думки, чим саме повинен займатися фахівець по іміджу.

Мета іміджмейкера — розробити для клієнта образ, який допоможе йому найуспішніше досягати поставлених професійних і особистих цілей: підібрати зачіску, макіяж, одяг, аксесуари. Всі зовнішні атрибути повинні підходити один одному і працювати на загальне завдання.

У салонах краси він консультує клієнтів, намагаючись за допомогою зачіски і макіяжу знайти підходящий образ. На відміну від пересічного перукаря чи візажиста, це фахівець-універсал, який розбирається в усьому.

В PR-агентствах іміджмейкери займаються просуванням конкретного кандидата на виборах, створенням сприятливого образу, який сподобається виборцям, працює з політиками та бізнесменами. Він займається не тільки підбором зачіски і макіяжу, але й аксесуарів, одягу, розробляє загальний стиль.

Найпочесніша посада для іміджмейкера - імідж-аналітик. Він керує групою фахівців, які "ведуть" клієнта або організацію, виявляють і аналізують факти успіху і невдачі підприємства, що працюють на її "добрим ім'ям".

Робота для іміджмейкера:

  • Салони краси
  • PR-агентства.

Особисті якості:

  • бездоганний смак і відчуття стилю
  • такт і витримка
  • креативне мислення
  • комунікабельність
  • відповідальність

Зарплата і перспективи професії іміджмейкера:

Іміджмейкер-стиліст. Цей фахівець може працювати в імідж-студії, салоні краси, у фітнес-клубі або проводити індивідуальні консультації. Щоб стати іміджмейкером-стилістом необхідно володіти знаннями з психології, іміджеології. Також ця людина повинна вміти правильно планувати час, координувати кроки свого клієнта, і обов'язково аналізувати й обробляти інформацію.
Іміджмейкер може домогтися успіху й в індустрії моди. Він може займатися закупівлею і формуванням колекцій або ж працюючи візуальним мерчендайзером у мережі компаній.

Яскравою професією є іміджмейкер-політтехнолог. Саме він повинен створювати міф персони, як для визначеної події, так і для створення «потрібної» громадської думки про політика. Такі фахівці працюють як під час передвиборних гонок, так і після них. Вони повинні проходити спеціальні тренінги, курси з вивчення PR-технологій і методів пропаганди. Нині таких методів більше, ніж досить, і щоб усіх їх знати і вміти ними користуватися для своїх цілей, потрібно вчитися.

На перший погляд, може здатися, що це нескладна професія. Але на практиці це не так. Вона потребує цілого набору особистісних характеристик: активність, відповідальність, постійне прагнення до удосконалювання, гнучке мислення, креативний підхід до робочих ситуацій і завдань. І найголовніше - любов до своєї роботи.

 

  1. Характеристики ефективного іміджу суб’єкта

Позитивний імідж суб’єкта створюється за рахунок ефективного системного діалогу із зовнішньою і внутрішньою громадськістю.

         Імідж існує у свідомості пересічної людини, як взаємопов'язаний послідовний потік інформації, програмуючий образну і емоційну реакцію. Робота із створення іміджу ведеться цілеспрямовано й різними засобами з кожного  каналу сприйняття: візуальному, вербального, подієвому і контектстному.

Імідж суб'єкта - уявлення суспільства щодо унікальних характеристик:

а) основні переваги (вигоди, забезпечувані успішним завершенням даної програми);

б) додаткові переваги, щоб забезпечити відмітні властивості (слоган, дизайн, реклама, якість, т.д.).

 

 

3. Основні вимоги до створюваного іміджу корпорації.

Для іміджу дуже важлива соціальна спрямованість фірми (організації). Тому в процесі його формування враховують не тільки її мету, що, як правило, полягає в досягненні ефективної діяльності, зокрема в одержанні прибутку, а й звертають увагу на її роль у забезпеченні добробуту всього суспільства.

До іміджетвірних чинників належить і турбота про довкілля, що передбачає: встановлення показників безпеки, санітарних умов і їх неухильне дотримання; економію і вторинне використання матеріальних ресурсів; створення товарів з урахуванням екологічних стандартів.

Фірми (організації), які вболівають за свій імідж, видають спеціальні проспекти (рекламні описи об'єкта, процесу, явища), вміщуючи в них матеріали про свою історію, відомості про найпопулярніших клієнтів і партнерів, систему ділових зв'язків, динаміку комерційного розвитку, збутову і сервісну мережу, визнані на ринку (виставках, ярмарках) товари, результати тестів (атестацій) товарів (послуг, проектів тощо) та іншу репрезентативну текстову, ілюстративну (фотографії, статистичні дані, графіки, діаграми) інформацію. Такі проспекти надсилають урядовим органам, редакціям ЗМІ, банкам, страховим компаніям, бібліотекам, навчальним закладам та іншим значущим адресатам.

Торкаючись теми формування іміджу та управління ним, відомий теоретик і практик PR Г.Г. Почепцов пропонує чотиритактний модель іміджевої кампанії, яка відображатиме різноманітні вимоги до ряду необхідних операцій:

  • Визначення вимог аудиторії. Кожне завдання вимагає опори на той чи інший сегмент аудиторії, кожна з яких володіє своїми уявленнями, що таке добре і що погано. Точкою відліку є саме цей момент, оскільки він задає ефективність будь-якої кампанії.
  • Визначення сильних і слабких сторін об'єкта. Слід реально знати не тільки позитивні, а й негативні сторони об'єкта, оскільки саме туди буде спрямований основний удар супротивника.
  • Конструювання образу і підведення характеристик об'єкта під вимогу аудиторії. Тут слід працювати не стільки над слабкими сторонами щоб ​​їх прикрити, скільки підсилювати наявні позитивні моменти, оскільки саме така стратегія найбільш ефективна.
  • Переклад необхідних характеристик об'єкта в вербальну, візуальну і подієву форми. Оскільки візуальні і подієві повідомлення більш достовірно оцінюються аудиторією, то окремий дуже важливий блок будь-якої програми пов'язаний з переведенням характеристик в "речовий" варіант вираження.


4. Врахування особливостей предмету іміджу в роботі іміджмейкера

 

Говорячи про предмет іміджу, варто зазначити, як науковці тлумачать цей термін. Предметний імідж – імідж торгової марки, продукту, речей.

Імеджмейкеру доречно знати, те чим займається компанія, з чого складається продукт та якими будуть чи є речі, оскільки від цього залежить якою буде реклама того чи іншого продукту чи компанії. Варто знати також, чи суспільству подобається ця компанія чи предмет. Оскільки, якщо продукт популярний, то досить буде щось додати чи прибрати, для того, щоб оточуючі побачили родзинку. Якщо ж продукт новий і не популярний, потрібно думати, чим же зацікавити оточуючих, щоб вони звернули на рекламу увагу і вона їх зацікавила.

Відповідно іміджмейкер повинен підтримувати імідж компанії постійно, для того, щоб компанія продовжувала існувати й мала більше користувачів чи покупців, які були б постійними.


5. Врахування особливостей цільової аудиторії при створенні певного іміджу

Щоб враховувати особливості цільової аудиторії варто знати, що аудиторія повинна розуміти, що для них потрібно. Також  варто знати вік аудиторії на який розрахована інформація.

Якщо говорити про імідж під час виступу, то для цього потрібне бути строгий одяг, який би не був занадто яскравим, який би привертав увагу оточоючих.

Якщо це імідж певної фірми або корпорації, то варто робити так, щоб реклама могла зацікавити тих, хто її побачить.

 

Категорія: Імідж | Додав: StudentSun | Теги: психологічні аспекти іміджу, імідж
Переглядів: 7885 | Завантажень: 61 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]