Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література) |
[ Викачати з сервера (19.2 Kb) ] | 07.01.2015, 11:15 | ||||||||||||||||||||||||||||
Тема: Вираження почуттів людини у віршах М. Вінграновського «Перша колискова», «Бабусин дощ», «Сама собою річка ця тече…» Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: портрет М. Вінграновського, ілюстрації, картки.
ХІД УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Слово вчителя Майбутній письменник, кіноактор і режисер Микола Степанович Вінграновський (1936–2004) народився на Миколаївщині. Згадуючи своє дитинство, письменник стверджував, що змалечку пам’ятав лише степ; скрізь, куди не глянь,— степ, степ і степ. 2) Початок творчого шляху. А потім була війна, тяжкі повоєнні роки. М. Вінграновський закінчив Всесоюзний дер-жав¬ний інститут кінематографії, працював на Київській кіностудії ім. О. Довженка. Писати вірші почав у студентські роки, а 1958 року вони були надруковані в журналах «Дніпро» та «Жовтень» (тепер — «Дзвін»). Але справжнього розголосу принесла добірка вір-шів у «Літературній газеті», де було надруковано 15 поезій М. Вінграновського. Митець — ав-тор багатьох видань і поезії, і прози. 3) Автор дитячих творів. У дитячу літературу М. Вінграновський прийшов з оповіданнями «Бинь-бинь-бинь» та «Чорти», що були надруковані в журналі «Ранок». Побачили світ збірки для дітей — «Андрій-ко-говорійко», «Мак», «Літній ранок», «Літній вечір», «Ластівка біля вікна», «На добраніч», «Первінка», «Сіроманець», «У глибині дощів». 4) Нагороди письменника. Лауреат Національної премії України ім. Т. Шевченка, премії Фундації Антоновичів (США), літературної премії «Благовіст», премій ім. В. Вернадського та О. Довженка, заслуже-ний діяч мистецтв. VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Виразне читання поезії «Перша колискова» 2.Колективний аналіз поетичного твору
3.Евристична бесіда
VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Виразне читання поезії «Сама собою річка ця тече…»
2.Бесіда за прочитаним
3.Пошуково-дослідницька робота в групах Порівняйте, що є спільним і що відмінним у темах, художніх образах, художніх засобах, у вираженні почуттів цих віршів, заповнивши таблиці. Спільне:
Відмінне:
4.З’ясування головної думки поезій. 5.Виразне читання поезії «Бабусин дощ»
IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Один із учнів знаходить інформацію про Дніпро. | |||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 3413 | Завантажень: 54 | |
Всього коментарів: 0 | |