Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література) |
[ Викачати з сервера (22.5 Kb) ] | 07.01.2015, 11:44 | ||||||||||||||||||
Тема: Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон». Мета: познайомити учнів із життям і творчістю Василя Симоненка, розкрити зміст казки; навчати висловлювати особисте ставлення до зображуваного; розвивати культуру зв’язного мовлення; виховувати оптимістичне бачення світу. Теорія літератури: віршована мова (рима, строфа). Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Запишіть: Віршована мова – ритмічно організована мова з метою посилення її виразності й емоційності. Рима – суголосне закінчення рядків у вірші. Ритм – закономірне чергування звуків. Римування – спосіб розміщення рим у вірші. Строфа – група віршованих рядків, об’єднаних однією думкою та сталим для певного твору порядком римування.
Кажуть, що сміх – це здоров’я і він продовжує людям життя. Вивчення сміху та його вплив на організм людини займається розділ психіатрії – гелотологія. Учені-гелотологи зафіксували доволі цікаві факти:
*Робота в групах Клас ділиться на групи для дослідження портретів героїв у казках: І група – казка «Летючий корабель»; ІІ група – казка «Ох»; ІІІ група – казка «Фарбований лис» І. Франка, IV група – «Плаксій та Лоскотон». Повідомлення результатів дослідження.
Виразне читання – це мистецтво відтворення в живому слідові думок і почуттів (якими насичений художній твір), а також наміру виконавця і його ставлення до виконуваного твору. Для визначення цього мистецтва користуються також термінами художнє читання, декламація (можна вживати ці терміни як синонімічні). Виразне читання на уроках української літератури – це не лише мистецтво виконання художнього тексту, а й предмет навчання цього мистецтва, і метою такого навчання є формування естетично розвиненого читача, здатного відчувати художнє слово, вміти насолоджуватися прочитаним. Процес підготовки до виразного читання починається зі складання партитури, що с сукупністю умовних знаків, за допомогою яких роблять розмічування тексту, тцоб запобігти можливим помилкам V процеси його читання. Вимоги до виразного читання Відтворення емоційної насиченості твору (внутрішнє «бачення», робота творчої уяви читця - особливо поетичного тексту ). Розуміння ідейно-художнього смислу, а не лише фактичною змісту тексту. Уміння висловити своє: особисте ставлення, передати зміст і настрій слухачам. Партитура художнього тексту - це графічне відтворення звучання художнього твору. Складаючи партитуру, позначають паузи, наголоси, підвищення й зниження гону, інтонаційні переломи тощо. Партитурні позначки допоможуть учителеві в процесі навчання учнів, особливо коли треба показати, як здійснити інтонаційну фігуру. що не визначена розділовим знаком. Складання партитури починається із розчленування тексту на частини, періоди, ланки, мовні такти. ♦ Ознайомтеся з основними партитурними позначками. Перемалюйте їх у зошити.
*Пам'ятка декламатора
Гра «Хто швидше?» 1.Виписати з тексту твору всі порівняння. 2. Виписати з тексту твору всі епітети, що стосуються Плаксія. 3. Виписати з тексту твору всі епітети, що стосуються Лоскотона.
Творчий практикум Спробуйте побудувати альтернативний варіант розвитку подій: 1. Уявіть, що Лоскотон не переміг Плаксія. Що сталося б з країною? 2. Уявіть, що Макака не зрадив Лоскотона. Яким чином розгорталися б події далі? 3. Уявіть, що Плаксій усвідомив свою неправоту під впливом слів Лоскотона. Який ви можете запропонувати варіант закінчення казки? 4. Уявіть, що одна з дочок Плаксія закохалася в Лоскотона. Чим би все могло завершитися? | |||||||||||||||||||
Переглядів: 4260 | Завантажень: 64 | |
Всього коментарів: 0 | |