Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література) |
[ Викачати з сервера (23.1 Kb) ] | 07.01.2015, 11:52 | ||||||||||
Тема: Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» й «Садок вишневий коло хати…» Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань. Теорія літератури: ліричний твір, персоніфікація.
ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Для більшої виразності мови, точнішого відображення життя героїв письменники використовують художні засоби, а в поетичних творах їх називають поетичними засобами мови. Найчастіше це слова чи вирази, ужиті в переносному значенні, які називають тропами. Це епітети, порівняння, метафори, гіперболи. IV. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1) Рік народження Т. Шевченка. (1814.) 2) Де народився майбутній великий поет? (У селі Моринці.) 3) У якій сім’ї народився Шевченко? (Кріпаків.) 4) Хто в ранньому дитинстві доглядав хлопця? (Сестра Катря.) 5) Чим відзначався Тарасів дід Іван? (Він був грамотний, розповідав про повстання.) 6) Хто був першим учителем Тараса? (Сільський дяк.) 7) Якими талантами славилася батьківщина Т. Шевченка? (Співами.) 8) Про що найбільше мріяв хлопець? (Навчитися малювати.) 9) Яке велике горе спіткало Тараса в дитинстві? (Не стало батьків.) 10) Як ставився до Шевченка дяк? (Бив хлопця, примушував його красти.) 11) Що сказав Тарасові панський управитель? (Послав Тараса працювати на кухню.) 12) Чому хлопець не кинувся в ополонку з великого відчаю? (Перемогла жага до життя.)
Відгадування загадок
VI. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
2. Словникова робота. Поли – крайні передні частини верхнього одягу. Пелена – переня частина спідниці; тканина; щось суцільне. Оповиє – обволікає, оповіває. Того світу – тут: світла. 3. Обмін враженнями щодо прочитаного. Бесіда. — Чи сподобався вам вірш, чим саме? — До якого виду описів ви б віднесли цю поезію? (Пейзаж.) — Як зображується явище природи — хмаронька? (Як жива істота.) 4. Робота зі словничком літературознавчих термінів. Персоніфікація — художній засіб, що утворюється перенесенням ознак особи на предме-ти, речі, явища, тваринний та рослинний світ: В золотій смушевій шапці циган-вечір сходив з гір, / Ніс він ніченьці-циганці з срібла кований набір. (О. Олесь) 5. Завдання пошуково-дослідницького характеру. — З’ясуйте, який вид опису переважає у вірші Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пли-ве…», якими художніми засобами він створюється. Відповідь оформіть у вигляді таблиці. Орієнтовна відповідь (У вірші переважає такий вид опису, як пейзаж.)
6. Евристична бесіда
VII. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК
VIII. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
| |||||||||||
Переглядів: 8790 | Завантажень: 201 | |
Всього коментарів: 0 | |