Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література) |
[ Викачати з сервера (20.7 Kb) ] | 07.01.2015, 11:22 | ||||||||||||||||||||
Тема: Протистояння добра і зла в оповіданні Є. Гуцала «Лось» Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань Обладнання: підручник, зошит, картки з робочого зошита ТЛ: оповідання. ХІД УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО З,АВДАННЯ III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ *Відгадування загадки: Хто на собі ліс носить? (Лось, олень) IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1.Слово вчителя Ми вже багато говорили про красу природи, її благотворний вплив на людину. На жаль, не всі люди розуміють значення природи, тому останнім часом усе більше завдають їм шкоди, мимоволі чи навмисно, через своє користолюбство. І діти, які виявляються свідками неподобств, що їх інколи чинять дорослі, стають на захист природи, вчиняють мужньо та благородно. Про це й розмірковує у своєму оповіданні відомий український письменник Є. Гуцало. VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Робота з підручником. Опрацювання біографії у підручнику. 2.Слово вчителя Народився Євген Пилипович Гуцало 1937 року в селі Старому Животові на Вінниччині в сім’ї вчителя. Як і в багатьох його однолітків, у пам’яті назавжди лишилися війна, чорні дні окупації. 1944 року, коли Вінницька обл. була звільнена від німецько-фашистських загарбників, його батько й мати почали працювати в школі села Гулівка. Саме там став навчитися і Євген, а середню освіту здобув у сусідньому селі. 1959 року майбутній письменник закінчив історико-філологічний факультет Ніжинського педінституту. Працював у редакціях газет у Вінниці, на Донеччині, Львівщині, Чернігівщині, у Києві в газеті «Літературна Україна», редактором видавництва «Радянський письменник». Переїзди дали йому можливість познайомитися з новими місцевостями й людьми. Гостре око журналіста помічало й закарбувало в пам’яті цікаві людські характери, житейські історії, які перетворювалися на багатий матеріал для творів. Не випадково свою першу книжку Є. Гуцало назвав «Люди серед людей» (1962). Для юних читачів письменник створив книжки «Олень Август», «Пролетіли коні», «З горіха зерня», «У лелечому селі», «Бережанські портрети», «З вогню воскреслі», «У полі білий кінь», «За обручем» та ін. Хлопчика назвали Августом. Він дуже любив оленів. Тому й прозвали його Олень Август. Йому вдалося врятувати шукачів золота, вивести їх з тайги. І хоча все це вигадав кінорежисер для Жені, хлопець відчув, що міг би й справді зробити це. Такий зміст одного із сімнадцяти поетичних оповідань – «Олень Август» з однойменної збірки. Письменник цікаво змальовує, як у дитині зароджується любов до життя, до прекрасного й відраза до бридкого. …батько заніс до хати двох лелек. Самиці хтось перебив крило, і вона не змогла летіти у вирій. А лелека, вірний своїй подрузі не кинув її в біді, залишився з нею. Дениско допоміг перев’язати крило, напоїв та нагодував птахів. Усю зиму прожили лелеки в теплій хаті. Одне турбувало хлопчика: чи залишиться на їхньому подвір’ї врятовані птахи й далі? Про зворушливо дружбу Дениска з лелеками йдеться в оповіданні «Перебите крило». Не менш цікаво читати й інші оповідання про звірів, птахів, про те, як хлопчики й дівчатка вчаться розуміти і шанувати рідну природу. За дитячі книжки Є. Гуцало одержав високу нагороду – Державну премію УРСР імені Т. Г. Шевченка. 3.Складання біографічної довідки 4.Оповідання – невеликий за розміром епічний жанр, який зображує одну подію із життя героя. В оповіданні, на відміну від новели, значну увагу приділяють зображенню подій та обставин, різним описам. 5.Гра «Дешифрувальник» (у кожному рядку закресліть зайве за змістом слово; букву, що відповідає цьому слову, випишіть і прочитайте назву оповідання Є. Гуцала)
Ключ-відповідь: лось 6.Прийом «Доміно» Складіть «доміно», відповідаючи на питання «Хто ж він, Євген Гуцало?» (Євген Гуцало – прозаїк – поет – журналіст – захисник природи…) VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Виразне читання оповідання Є. Гуцала «Лось» 2.Словникова робота:
VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Обмін враженнями щодо прочитаного
IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1.Дочитати «Лось» Є. Гуцало 2.Скласти план | |||||||||||||||||||||
Переглядів: 4444 | Завантажень: 115 | |
Всього коментарів: 0 | |