Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література)

Матеріал до поезії "Садок вишневий коло хати"
[ Викачати з сервера (28.5Kb) ] 07.01.2015, 11:36

Урок № 43

§ IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

4.   Спостереження над текстом.

— Яку пору року зображено у вірші?

(Весну, бо гудуть хрущі над квітучими вишнями.)

— Чому співають дівчата, адже вони потомлені йдуть після важкої роботи?

(Вони молоді, життєрадісні, сповнені енергії та надій.)

— Чому сім’я вечеряє коло хати, а не в хаті?

(Стало тепло, на свіжому повітрі приємніше, особливо коли цвітуть сади.)

— Чому подає вечеряти дочка, а не мати, яка її, напевно, варила?

(Із поваги до старших, щоб допомогти.)

— Чого хоче научати мати?

(Обережності, культури поведінки, чемності, поваги до старших, як це заведено.)

— Як соловейко не дає матері научати?

(Голосно співає.)

— Чому затихли всі, окрім дівчат та соловейка?

(Соловейко співає переважно ввечері та вночі, а дівчата тому, що це в них єдиний час для розваги, душевного відпочинку.)

Цікаво!

Соловейко

Соловейко — один з найвідоміших співочих птахів України. Мешкає він не тільки в лісах. Відомо досить багато випадків гніздування солов’їв у селах. За наявності сприятливих умов солов’ї оселяються поряд із людиною навіть у великих містах, де вони охоче займають зручні місця в парках, скверах, садах, річкових заростях, у придорожніх лісосмугах.

На території України солов’ї з’являються в середині квітня — на початку травня. Весь період гніздування займає приблизно два місяці, починаючи з перших чисел травня до кінця червня. У липні молоді солов’ї стають самостійними й починають вести одиночний спосіб життя. Відліт триває з кінця серпня до початку вересня.

У вподобаних місцях солов’ї гніздяться щороку, тому дуже важливо не порушувати ту обстановку, в якій вони гніздилися в попередні роки. Молоді солов’ї теж повертаються до місцевості, де вони вивелися. І чим більше таких «солов’їних місць» буде залишати людина, тим більше в нас буде весняних солов’їних співів.

— Про які українські звичаї, традиції згадується в поезії?

(Про спільні працю, спільну сімейну вечерю, про повагу до старших.)

— Які риси українського національного характеру вимальовуються з поезії?

(Працьовитість, шанобливість, чутливість до краси, співучість.)

— Чи багато у вірші художніх засобів? Назвіть їх.

(Небагато; персоніфікація з означенням та зменшено-пестливим словом — вечірня зіронька встає, зменшено-пестливі слова: маленьких діточок, соловейко.)

— Висловіть свої враження від цієї поезії. Який настрій вона створює? Як відображає мрію самого автора?

(Настрій умиротворення, замилування, замріяності. Сам поет, мабуть, мріяв про таку сім’ю, про життя серед чудової української природи.)

7.   «Поетичний практикум».

Довідка.

Хрущ — жук родини пластинчастовусих, який має червоно-буре забарвлення; шкідник лісу й саду.

 

Цікаво!

Народні прикмети говорять: весною багато хрущів — літом слід чекати засухи; як купа хрущів навесні, то будуть проса рясні.

 

Категорія: 5 клас (українська література) | Додав: StudentSun
Переглядів: 581 | Завантажень: 21 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]