Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література)

М. Рильський «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…»
[ Викачати з сервера (18.5 Kb) ] 07.01.2015, 11:39

Тема: М. Рильський «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…»

Мета:

  • навчальна: продовжувати роботу над поетичними творами М. Рильський, навчати відтворювати емоції та почуття ліричного героя творів, порівнюючи їх із власним образним баченням природи;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення п’ятикласників, пам’ять, уміння висловлювати власні думки, робити висновки, умотивовуючи власні судження;
  • виховна: виховувати естетичні почуття, трепетне ставлення до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник.

 

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ

II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.Комунікативний практикум

  • Поезія – пам’ятник, у якому зберігаються найкращі й найщасливіші моменти найкращих і найщасливіших людей (П. Шеллі)
  • Поезія – особлива манера сприймати зовнішній світ, спеціальний орган, який просіює матерію і, не змінюючи, преображає її (Г. Флобер)
  • Поезія – це потік радості, болі, здивування та мала кількість слів із словника (Дж. Джербан).
  • Поезія є найвищим родом мистецтва (В. Бєлінський).
  • Джерелом поезії є краса (М. Гоголь)

IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ

V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Виразне читання вірша М. Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…»

2.Словникова робота

3.Спостереження над текстом, евристична бесіда

  • У чому незвичайність образу осені?
  • Як поступово розкривається образ осені, змальовуються її дії? Запишіть цей ланцюжок.
  • Які найпоширеніші художні засоби вжито у вірші?
  • Чи помітили ви якісь особливі слова, вирази, що звертають на себе увагу, увиразнюють мову?
  • Якими словами можна виразити настрій, що його викликає ця поезія?
  • Чим ця поезія близька до малярства?
  • Які епітети автор використовував для опису осені?

4.Робота з підручником

VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Виразне читання «Люби природу не як символ…»

2.Словникова робота

3.Евристична бесіда

  • Чому на вашу думку, у вірші «Люби природу не як символ…» природу названо матір’ю?
  • Як ви розумієте слова Будь же сином, а не естетом?
  • Прокоментуйте останні два рядки поезії.
  • До кого автор звертається у поезії?
  • Яка головна думка вірша?

4.Робота з підручником.

VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Вікторина «З якої поезії рядки»

Назвіть твір, із якого взяті рядки, а також укажіть автора поезії.

  • «Я йду, іду - / Зворушений. / Когось все жду - / Сіваючи (П. Тичина «Гаї шумлять»)
  • «Затихло все, тільки дівчата / Та соловейко не затих» (Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати»)
  • «Розстилає туман сивий, / І тьмою німою / Оповиє тобі душу» (Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…»)
  • «Журавлів я з вирію стрічаю / і прошу перо у журавлів» (Є. Гуцало «Журавлі високі пролітають..,»)
  • «І невабом  знову люде / багатіти почали, / І Дніпром човни чужинців / Знову в Київ попливли» (О. Олесь «Ярослав Мудрий»).
  • «Вона – це  мати. Будь же сином, / А не естетом» (М. Рильський «Люби природу не як символ»).
  • «Ранок – все відчарував: / сині квіти поміж трав, / і метелика, і бджілку» (Є. Гуцало «Чарівники»).

IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Виконати тестові завдання на с. 229 – 230, та впр.  6 – 11 на с.230

Категорія: 5 клас (українська література) | Додав: StudentSun
Переглядів: 5015 | Завантажень: 151 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]