Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література)

Краса поетичної мови, мелодійність віршів Т. Шевченка і П. Тичини
[ Викачати з сервера (17.0 Kb) ] 07.01.2015, 11:48

Тема: Краса поетичної мови, мелодійність віршів Т. Шевченка і П. Тичини

Мета:

  • узагальнити знання учнів про поетичні засоби мови віршів Т. Шевченка та П. Тичини;
  • формувати навички виразного читання поезій, культуру читання віршів;
  • закріпити: поняття порівняння, епітет, гіпербола, метафора, персоніфікація, уміння розрізняти їх у тексті;
  • збагачувати словниковий запас школярів;
  • виховувати любов до природи та поетичної творчості.

Обладнання: підручники, портрети Т. Шевченка та П. Тичини; ілюстрації до віршів.

 

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ

II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ

V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.Бесіда

  • Що ви знаєте про поетичні засоби мови? Яка їх роль у творі? Які ви знаєте художні засоби?
  • Складання таблиці (О. М. Авраменко «Книжка для вчителя» с.201)

 

 

 

 

 

 

VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Визначення художніх засобів віршів Т. Шевченка та П. Тичини

  • «Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою» (персоніфікація)
  • «Пограються добрі люди, як холодні хвилі» (порівняння, епітет)
  • «І сонце гляне» (персоніфікація)
  • «Над водою гне з вербою червону калину» (постійний народний епітет)
  • «Нащо мені чорні брови, нащо карі очі, нащо літа молодії, веселі дівочі?» (постійний народний епітет).
  • «Вітре буйний! Ти з морем говориш…» (епітет, персоніфікація)
  • «І світ ясний, невечірній, тихо засіяє» (епітет)
  • «Шелестить пожовкле листя, гаснуть очі» (метафора)
  • «І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій, не забудьте пом’янути незлим, тихим словом» (епітети).
  • «Там степи, там могили, як гори» (порівняння)
  • «Душа моя сонця намріяла» (персоніфікація)
  • «Під тихий шепіт трав голуб’ячий» (епітет)
  • «Щось мріє гай» (персоніфікація)
  • «Горить-тремтить ріка, як музика» (метафора, порівняння).

VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Розповідь віршів напам’ять Т. Шевченка та П. Тичини.

2.Аналіз виразного читання поезій

VIII.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

IX.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Категорія: 5 клас (українська література) | Додав: StudentSun
Переглядів: 1528 | Завантажень: 39 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]