Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська література) |
[ Викачати з сервера (22.1 Kb) ] | 07.01.2015, 11:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема: Дивовижний світ природи в поезіях Є Гуцала «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…» Мета: ознайомити учнів із дивовижним світом природи України в поезіях Є. Гуцала «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…»; розвивати в школярів образне мислення й навички виразного читання; виховувати любов до природи. Обладнання: підручник, зошит, картки.
Кому місяць світить, тому й зорі всміхаються (Народна мудрість)
ХІД УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1.Слово вчителя. Євген Гуцало — майстер не лише прозових творів, а й ліричних, віршованих. У його поезіях оживають зорі та місяць, ніч та ранок, а журавлі своїм пером описують красу рідної землі. Ці твори письменника чарівні, від них віє казкою, і про них ми поговоримо сьогодні на уроці IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Ознайомлення із постаттю письменника (опрацювання статті на с.214) 2.Розгадайте угорський кросворд
VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Читання вчителем вірша «Зірка 2.Словникова робота
Коромисло — зігнута палиця, що кладеться на плече, за допомогою якої носили відра з водою.
Вчарувала — зачарувала. Роздолля — широкий простір. Баского вітра — рвучкого, швидкого, пружного вітра; зазвичай баскими бувають коні.
Вирій — теплі краї, де зимують птахи. Звідало — відчуло.
3.Робота над розвитком образного мислення
4.Визначення художніх засобів
5.«Анкета» ліричного героя
6.Спостереження над текстом. — Як побудований вірш, зі скількох частин він складається? (Перша строфа — це опис ночі-чарівниці, друга — опис ранку; у третій строфі вони протиставляються; остання строфа, що складається усього з двох рядків, об’єднує поняття день і ніч, вони нерозривні, не можуть існувати одне без одного, так було і буде завжди.) VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Виразне читання поезії «Чарівники» 2.Бесіда з учнями
3.Визначення художніх засобів Епітети: сині квіти, баский вітер, вишнева гілка. Персоніфікація: ніч зачарувала звіра, птицю; ранок – все відчарував; ранок… трудиться звик, до праці всіх розбудить; два оці чарівники … живуть.
Поєднайте рядки з назвами віршів, із яких їх узято.
2) Поєднайте приклади художніх засобів із назвами.
IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 1.Метод «Мікрофон»
X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1.Прочитайте вірш «Є. Гуцала «Журавлі високо пролітають…» 2.«Поетичний практикум». Випишіть рими з віршів: «Чарівниця»: «Зірка»: «Журавлі високі пролітають» 3.Прочитати оповідання Є. Гуцала «Лось» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 6913 | Завантажень: 252 | |
Всього коментарів: 0 | |