Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська мова)

Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова
05.01.2015, 20:05

Тема: Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.

Мета: ознайомити учнів із лексикою за сферою вживання із загальновживаними і стилістично забарвленими словами, із тлумачним і перекладним словниками; удосконалити вміння і навички визначити роль стилістично забарвлених слів у тексті; доречно використовувати їх у монологічному та діалогічному мовленні.

Обладнання: короткі тлумачні словники, новий тлумачний словник української мови, російсько-український словник.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ

II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ

V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.Прочитайте уривки з творів усної народної творчості. З’ясуйте, чим вони відрізняються.

Ой на Івана, та й на Купала

Там дівчинонька квітоньки збирала.

Квітоньки збирала, в пучечку клала,

До річечки несла, у водичку пускала.

Ой на Івана, та й на Купала

Там дівчина квіти збирала.

Квіти збирала, в пучку клала,

До річки несла, у воду пускала.

 

VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота з підручником. Прочитання с. 156 – 157

2.Виконання вправи 348 (с. 157); впр. 349 (с. 157)

3.Вибіркова робота

  • Прочитайте вказані слова. Знайдіть серед них загальновживані.

Мобілка, тачка, зелені, прикид, пелька, парубіка, плиткий (діал.), паний, плай (діал.), пектин (хімічна речовина), планета, хліб, чай, річенька, бабуня.

VII.ОЗНАЙОМЛЕННЯ ЗІ СТРУКТУРОЮ СЛОВНИКА

Ознайомлення з структурою короткого тлумачного словника, нового тлумачного словника української мови (будова словника; вступна стаття; перелік скорочень прізвищ письменників, з творів яких запропоновано ілюстративний матеріал; перелік умовних скорочень; умовні знаки в словнику; український алфавіт, перелік слів із тлумаченням).

Ознайомлення із структурою перекладних словників.

VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Навчальний переклад

Перекладіть українською мовою речення і запишіть, розставляючи розділові знаки. Поставте правильний наголос, користуючись орфоепічним словником.

Главное в нашей речи – это слово. Чудеснее слова нельзя найти на Земле. Слово – самое общее и самое точное обозначение любой вещи, любого действия, любого качества предмета. Именно поэтому оно и только оно позволяет человеку думать – без него невозможна была бы мысль

Веретено, весёленький, отчим, коромысло, олень, петля, подруга, тополь, свысока, заражённый, грабельки, грибковый, отслонить, строгать, вытеснение, выходить, опережения, строчить.

IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Виконати вправу 353
  2. Виписати із тлумачного словника 10 слів, що мають емоційне забарвлення (із тлумаченням слова).
Категорія: 5 клас (українська мова) | Додав: StudentSun | Теги: 5 клас, українська мова, плани-конспекти
Переглядів: 2194 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]