Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська мова)

Урок мовленнєвого розвитку
[ Викачати з сервера (17.9 Kb) ] 05.01.2015, 20:21

Тема: Урок мовленнєвого розвитку №22.   Контрольний переказ тексту (підготовча робота).

Мета: удосконалити мовленнєво-мисленнєві вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, послідовність викладу матеріалу, вміння ділити текст на смислові частини, зіставляти план і первинне висловлювання; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму, сприймати текст, розуміти його, письмового відтворювати почуте.

 

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ

II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ

V.РОБОТА НАД ТЕКСТОМ КОНТРОЛЬНОГО ПЕРЕКАЗУ

1.Читання тексту вчителем, під час якого п’ятикласники сприймають висловлювання загалом, визначають тему, основну думку.

Одного разу Павлик бачив, як Рудий зустрічав свою маму на трамвайній зупинці. Тимко, - отой зухвалий і злий забіяка, - пригортався до матері, як зовсім маленький хлопчисько, і ніжно, сумно шепотів: «Мамочко, рідненька! Приходь швидше! Я так скучив за тобою!» Як здивувався тоді Павлик!

Виходить, Рудий не такий уже й поганий. А добрий і лагідний. Тільки дуже гордий і самолюбний. І зацькований, як вовченя. Адже ж вони ніколи не сказали йому доброго слова. Навіть коли він і не зачіпав їх. Тільки гнали йогов ід себе, тільки дражнилися і кепкували з нього. Важко тепер з’ясувати, хто перший почав і хто більше винен. Але так склалося, і вже пізно про це говорити.

Ясно одне: Рудому вже тяжко. Йому набагато гірше, ніж їм. Бо він один.

Ще зовсім недавно, півгодини тому, Павлик люто ненавидів Рудою і боявся. А тепер вони разом ліпили сніговика і промовляв: «От хлопці будуть здивовані, от радітимуть» (За В. Нестайком).

2.Бесіда за змістом тексту

  • Визначте, що виражає заголовок: тему чи основну думку.
  • Чому Рудий по-різному поводиться з мамою і хлопцями?
  • За що хлопці ненавиділи Тимка?
  • Яким же насправді був хлопець?

3.Складання простого плану

  1. Як Павлик зустрічає матір.
  2. Не такий уже й поганий Рудий.
  3. Ставлення хлопців до Тимка.
  4. Причина всьому – самотність Рудого.
  5. Спільне ліплення сніговика.

4.Мовно-стилістичний аналіз тексту

5.Лексико-фразеологічна робота

  • Доберіть синоніми до слів забіяка, зухвалий.
  • Доберіть антоніми до слова поганий, самолюбний, гордий.
  • Знайдіть порівняння, визначте, що вони означають.

6.Лексико-орфографічна робота

  • Запишіть опорні слова і словосполучення, у яких є вивчені орфограми.

VI.ПІДГОТОВКА ЧОРНОВОГО ВАРІАНТУ ПЕРЕКАЗУ, РЕДАГУВАННЯ НАПИСАНОГО

VII.НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОГО ПЕРЕКАЗУ

VIII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Скласти текст-розповідь з елементами роздуму «Учинки дітей нашого класу».

Категорія: 5 клас (українська мова) | Додав: StudentSun | Теги: українська мова, контрольний переказ, плани-конспекти, 5 клас
Переглядів: 9374 | Завантажень: 265 | Рейтинг: 3.0/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]