Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська мова)

Урок мовленнєвого розвитку
[ Викачати з сервера (18.1 Kb) ] 05.01.2015, 20:18

Тема: Урок мовленнєвого розвитку №23.   Контрольний переказ тексту (виконання роботи).

Мета: перевірити рівень уміння та навичок письмово переказувати текст з різними типами мовлення, дотримуючи теми, мети, стилю мовлення; розвивати мовну пам'ять, логічне мислення, творчий підхід до роботи; виховувати увагу до слова, відповідальне, сумлінне ставлення до роботи.

 

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ

II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ

1.Чого слід  дотримуватися під час написання переказу?

2.Чого вимагає переказ?

3.Які особливості написання переказу?

V.РОБОТА НАД ТЕКСТОМ ПЕРЕКАЗУ

1.Вступне слово вчителя про текст (заголовок, тема, особливості змісту, автор).

2.Читання тексту вчителем

Хліб і золото

Коли ще в Галичі жив король Данило, він мав такого майстра, що робив йому гроші. На золотих і срібних монетах вибито з одного боку профіль короля Данила, а з другого – герб Червоної Русі – два леви тримають щит. Той майстер у золоті купався, але волі не мав. Король Данило сам відкрив касу, де працював майстер, замикав його. Випускав теж власноручно, коли треба було золотареві кудись вийти. Він лише один знав про все багатство Данила.

І так розжився, запанів, що забувся, як то голодним бути. Та й каже одного разу королеві:

  • Золото – цар.

А Данило поправляє його:

  • Ні, чоловіче, хліб – усьому голова.
  • Ні, золото і срібло.

Так вони засперечалися, що кроль обернувся та й пішов з майстерні. А другого дня бачить Данило золотий написа на стіні: «Хліб – болото, а всьому голова – срібло й злото».

Данило нічого не сказав. Але одного дня зранку привів майстра, і як завжди, замкнув його. А тут вістові прилітають – ворог іде. Данило зібрав дружину, вирушив у похід. Поїхав, а про майстра, звичайно, забув.

Минуло кілька місяців. Данило з військом повертається додому. І тут нарешті він згадав про замкненого майстра. Зіскочивши з коня, побіг до каси, відімкнув двері, а на купі золота лише кістяк золотаря лежить. А вище на стіні золотим написано: «Срібло, злото – то болото, а хліб – цар».

 

3.Бесіда за змістом і будовою тексту:

  • Яка головна думка тексту?
  • Які докази й аргументи  її підтверджують?
  • Які елементи опису предмету чи осіб в ньому є?
  • Який висновок треба зробити для себе, прослухавши цю розповідь?

4.Мовний аналіз тексту

  • Поясніть значення слів: майстер-золотар; вістові; дружина.
  • Поясніть розділові знаки: золото – цар; хліб – болото; хліб – цар. Поїхав, а про майстра, звичайно, забув.
  • Поясніть розділові знаки при діалозі

5.Повторне читання тексту.

VI.Самостійна робота учнів на переказом (на чернетці). Удосконалення й редагування тексту учнями. Переписування в зошит.

VII.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1.Які труднощі виникли під час написання переказу?

VIII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Повторити розділові знаки у простому та складному реченні

Категорія: 5 клас (українська мова) | Додав: StudentSun | Теги: українська мова, контрольний переказ, плани-конспекти, 5 клас
Переглядів: 3497 | Завантажень: 83 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]