Головна » Файли » Плани-конспекти » 5 клас (українська мова)

Фонетична транскрипція (повторення)
[ Викачати з сервера (16.7Kb) ] 05.01.2015, 21:07

Тема: Тренувальні вправи.   Фонетична транскрипція  (повторення). Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.

Мета: формувати в учнів навички правильної вимови слів зі збігом кількох приголосних, записувати такі слова фонетичною транскрипцією, знаходити в словах орфограми, обґрунтувати написання слів зі спрощенням приголосних; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.

 

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ

II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМ УРОКУ

V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.Фронтальне опитування.

  • У яких групах приголосних відбувається спрощення? Наведіть приклади.
  • Назвіть слово-винятки, у яких спрощення у групах приголосних не відбувається?
  • Чи відбувається спрощення у словах іншомовного походження?

VI.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Написання префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-

  1. Префікс с- пишемо перед к, п, т, ф, х, які позначають глухі приголосні: скомпрометувати, спрямування, створений, сформульований, схвалення.
  2. Префікс з- (іноді із ) пишемо перед літерами, що позначають усі інші приголосні (глухі і дзвінкі) та голосні: зберегти, зведений, зглянутися, здивування, зекономити, зжатий, ззовні, злинялий, змазка, знагла, зорієнтуватися, зрозуміти, зсихання, зумовлений, зцілитель, зчеплення, зшивати; іззаду, ізнов, ізнизу.
  3. У префіксах без-, роз-, воз-, через-, між-, над-, від-, під-, перед-, понад-, об- пишуться з, ж, д, б, які ніколи не змінюються перед буквами на позначення глухих приголосних: безперервний, розкидати, возз’єднання, черезсмужжя, міжпланетний, надприбуток, відтінок, підхопити, передплата, понадстроковий, обкопати.

 

Зверніть увагу!

У деяких словах бувають префікси зі-, зо-, зу зібрати, зів’ялий, зігнаний, зігнити і зогнити, зігріти і зогріти, зіжмаканий і зжмаканий, зімліти і зомліти, зім’яти, зіпертися і спертися, зіпріти і зопріти, зісковзнути і зсковзнути, зіскочити і зскочити, зітерти і стерти, зітліти і зотліти, зітхання, зустрітися.

VII.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних.

Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний.

Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло».

VIII.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Мовна гра

1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна.

 

Превір себе: 1) Слова масні, а пироги пісні. 2) Праця корисніша за будь-які ліки. 3) Корисливий і заздрісний – то два рідні брати. 4) Як труд радісний, то життя щасливе. 5) У хвастливого груші на вербі родять. 6) З кістлявої рибки несмачна юшка (Нар.творчість).

IX.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних.

Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний.

Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло».

 

Віднови прислів’я. Прокоментувати орфограми.

1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна.

Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних.

Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний.

Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло».

 

Віднови прислів’я. Прокоментувати орфограми.

1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна.

Розподільче письмо. Записати подані слова у два стовпчики: а) зі спрощенням у групах приголосних; б) без спрощення у групах приголосних.

Очис(т)ний, шіс(т)надцять, надкіс(т)ний, перс(т)ні, ус(т)ний, аген(т)ство, знавіс(т)ливий, контрас(т)ний, студен(т)ський, нещас(т)ний, хвас(т)ливий, однотиж(д)невий, під’їз(д)ний, гіган(т)ський, блис(к)нути, соліс(т)ці, зап’яс(т)ний, корис(т)ний.

Ключ: Якщо завдання виконане правильно, із других букв слів, записаних у першому стовпчику, складеться початок прислів’я: «… роби сміло».

 

Віднови прислів’я. Прокоментувати орфограми.

1) Слова, пироги, масні, пісні, а. 2) Праця, ліки, корисніша, будь-які, за. 3) Корисливий, і, заздрісний, рідні, то, два, брати. 4) Як, то, труд, життя, радісний, щасливе. 5) У, груші, хвастливого, на, родять, вербі. 6) З, рибки, кістлявої, юшка, несмачна.

Категорія: 5 клас (українська мова) | Додав: StudentSun | Теги: українська мова, фонетична транскрипція, плани-конспекти, 5 клас, префікси
Переглядів: 3431 | Завантажень: 175 | Рейтинг: 1.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]