Головна » Файли » Інші дисципліни » Методика викладання української літератури |
[ Викачати з сервера (2.16 Mb) ] | 11.07.2015, 10:43 |
Вступними уроками розпочинається вивчення літератури в тому чи іншому класі, а також окремих розділів шкільної програми. Найголовніше завдання під час вивчення вступних розділів у старших класах—забезпечити розуміння учнями суспільного характеру літератури, основних тенденцій розвитку літературного процесу в певний період, підготувати їх до сприймання тем монографічного характеру. На вступних уроках учитель дає методологічні настанови, що стосуються окремих творів і розділів шкільної програми. Н а вступних уроках у старших класах учням потрібно подати великий за обсягом матеріал, який не завжди легко сприймається. Він краще запам’ятовується тоді, коли розповідь учителя відзначається логічною стрункістю, теоретичні висновки спираються на переконливі факти, а також використовуються уривки з текстів художніх творів. Не менш важливими факторами є звернення вчителя до живопису, музики, кінофільмів, діафільмів, фотодокументів, мемуарної літератури тощо. Необхідно продумати в усіх деталях, як раціональніше розподілити час, які вузлові питання поставити в центрі уваги, як зацікавити учнів. Урок повинен прозвучати піднесено, святково, так, щоб запам’ятався на все життя і визначив ставлення учнів до цього навчального предмета. Щоб полегшити учням сприймання матеріалу, слід скласти план розповіді, записати його на дошці. Учні перепишуть пункти плану в свої робочі зошити, що дасть їм можливість стежити за послідовністю викладу вчителя. Н а основі практичних спостережень і безпосереднього знайомства з тим, як створюються образи в художній літературі, музиці, живописі, скульптурі, театрі, кіно, учні самі зроблять потрібні висновки й узагальнення. | |
Переглядів: 4387 | Завантажень: 209 | |
Всього коментарів: 0 | |