Головна » Файли » Інші дисципліни » Методика викладання української літератури |
[ Викачати з сервера (2.16 Mb) ] | 11.07.2015, 10:36 |
Урок є основною формою навчально-виховного процесу в школі. На уроках літератури учні засвоюють систему літературних знань, умінь і навичок, розвивають свої творчі сили й можливості, формують необхідні якості На кожному уроці частково реалізується та загальна мета, яка ставить: до вивчення учнями літератури. І чим краще буде організований та проведений урок, тим ефективнішою стане літературна освіта молоді. Сучасний урок літератури — це урок, який побудований з урахування усіх вимог сучасної школи і відповідає завданням виховання нової людини. На уроках літератури важливо не лише дати учням певну інформацію, а й емоційно схвилювати їх, викликати роздуми про життя. Художня інформація, яку несуть літературні твори, особлива. У художній літературі багатогранність людського життя змальовується не безпосередньо, а через індивідуальні конкретно-чуттєві образи. художні твори повинні постати перед учнями в їх неповторних барвах, у нерозривній єдності змісту і форми. Уроки літератури покликані забезпечувати необхідну глибину емоційного сприймання, єдність думки і почуття, серця і розуму, їх слід будувати з урахуванням специфіки художнього мислення, жанрової природи художнього твору. Вчитель повинен так аналізувати художній твір, щоб перед внутрішнім зором учнів постали яскраві картини життя, створені письменником. Готуючись до уроку, на якому вивчатиметься художній твір, учитель-словесник повинен розв’язати для себе багато завдань: як забезпечити емоційне сприймання, глибоке розуміння учнями художнього твору, який підібрати матеріал, щоб він був значним у науковому і виховному відношенні, цілком достатнім для глибокого розкриття теми, для формування необхідних умінь і навичок. Усе повинно бути обдумане в деталях: методи і прийоми навчання, характер завдань і видів роботи, доцільність використання наочних посібників, дозування часу, контакт з класом, темп уроку, його загальна тональність і ще багато інших сторін навчального процесу. Без урахування цього не можна забезпечити ефективність навчання. Сучасний урок літератури вимагає від учителів шукати нові шляхи піднесення рівня знань учнів. Повноцінний урок літератури вимагає високого інтелектуального фону. | |
Переглядів: 5107 | Завантажень: 203 | |
Всього коментарів: 0 | |