Головна » Файли » Інші дисципліни » Методика викладання української літератури |
[ Викачати з сервера (2.16 Mb) ] | 11.07.2015, 10:37 |
Кожен урок, крім зовнішньої сторони, має ще й внутрішню, що відображає закономірності педагогічного процесу. На уроках літератури можуть ставитися різні завдання: засвоєння нової інформації, приведення знань у певну систему, самостійне виконання учнями завдань з метою перевірки їх знань, умінь і навичок та ін. Відповідно до дидактичної мети уроку визначається його тип. Слід зазначити, що проблема типології уроків недостатньо вивчена у педагогічній науці. Немає також загальновизнаної класифікації уроків літератури. У свій час різними дослідниками робилися спроби класифікувати їх.1 Проте запропоновані класифікації не прижилися, бо в їх основі сполучалися різні принципи поділу уроків. Ось, наприклад, як поділяє уроки І.Соболєв у спеціально присвяченій цій проблемі книзі2:
В останні роки широкого резонансу набула класифікація М.Кудряшова. Залежно від домінуючої дидактичної мети він виділяє такі типи уроків:
За характером основних дидактичних завдань уроки з літератури умовно можна поділити на такі типи: 1) засвоєння нових знань і розвитку на їх основі вмінь та навичок; 2) узагальнення і систематизації знань; 3) контролю знань, умінь і навичок з літератури. Урок — складне педагогічне явище. Даремно сподіватися знайти таку класифікацію, яка могла б охопити всі його сторони. Кожен тип уроку передбачає певні види. Вчений так умотивовує доцільність своєї класифікації: основне дидактичне завдання уроків першого типу — навчити учнів сприймати художній твір як явище мистецтва. Уроки другого типу спрямовані на те, щоб учні навчились усвідомлювати закономірності розвитку літератури. Вивчення літератури в школі неможливе без повідомлення певних знань з теорії та історії літератури. Типи і різновиди уроків можуть переплітатися між собою: на одному і тому ж уроці часто розв’язуються різні дидактичні завдання. Не випадково у методичній літературі узаконений термін комбінований урок з літератури. Структура уроку обумовлюється дидактичними завданнями, які на ньому розв’язуватимуться, логікою пізнавального процесу, системою роботи словесника, рівнем літературного розвитку учнів та багатьма іншими факторами. І тільки врахувавши все це, можна досягти високої педагогічної результативності. | |
Переглядів: 7000 | Завантажень: 135 | |
Всього коментарів: 0 | |