Головна » Файли » Інші дисципліни » Методика викладання української літератури

Позакласна робота з української літератури
[ Викачати з сервера (42.3Kb) ] 11.07.2015, 10:17

Головне завдання вивчення літератури в школі – залучити учнів до читання, зацікавити найкращими художніми творами.

Позакласна робота включає:

  1. уроки позакласного читання;
  2. факультативи;
  3. наукові гуртки.

Позакласне читання – вид самостійного читання учнів, що здійснюється під керівництвом учителя-словесника на основі рекомендованих списків творів, запропонованих чинними програмами з літератури.

Головне завдання уроків позакласного читання не тільки проконтролювати самостійне читання учнів, а й спрямовувати його розвивати любв до книги, літератури, зацікавити творчістю того чи іншого письменника.

Зміст позакласного читання становлять:

  • вивчення кола читання учнів;
  • вивчення кола потреб та інтересів;
  • формування мотивів звернення до книжки;
  • засвоєння певних знань, умінь та навичок, необхідних для організації самостійного читання учнів.

Про взаємозв’язок класного та позакласного читання,  говорить і М.Наумчук, підкреслює, що читацька самостійність інтегрована особистісна якість, яка характеризується наявністю у читача мотивів, що спонукають його у до спілкування з книгами, системи знань, умінь та навичок.

Вибір творів для спеціальних уроків позакласного читання залежить від:

  • читацьких потреб та інтересів учнів;
  • забезпечення школярів творами.

Організовувати та скоординувати уроки класного та позакласного читання доцільно та таких принципах:

  1. Принцип персоналій
  2. Проблемно-тематичний принцип.
  3. Жанрово-родовий принцип.
  4. Принцип взаємозв’язку вивчення української та зарубіжної літератури.
  5. Акцентричний тип

Серед ефективних прийомів С.Абрамович виділяють такі:

  1. Виразне читання уривків чи окремих розділів твору
  2. Художня розповідь
  3. Інсценування
  4. Художнє читання напам'ять
  5. Живе слово вчителя
  6. Розповідь учнів щодо прочитаного

Ефективність позакласного читання варто звернути увагу на такі види робіт:

  • анкетування;
  • індивід та колективні бесіди;
  • «звіти» учнів про самостійне читання учнів;
  • ведення читацького щоденника;
  • складання маленького каталогу з картками, що містять відомості та коротку анотацію;
  • ведення альбому власних ілюстрацій до творів;
  • ведення робочого зошита для позакласного читання;
  • написання рефератів, творів та рецензій;
  • проведення засідання гуртка книголюбів.

Білецький, виокремлює найбільш ефективні форми організації позакласного читання:

  • читацька конференція;
  • літературний диспут;
  • літературний гурток;
  • літературні вечори;
  • літературні вікторини;
  • літературні олімпіади;
  • зустрічі з письменниками.
Категорія: Методика викладання української літератури | Додав: StudentSun | Теги: методика літератури, позакласна робота з літератури
Переглядів: 302 | Завантажень: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]