Головна » Файли » Інші дисципліни » Методика викладання української літератури

Дослідницький метод. Самостійна робота учнів з літератури
[ Викачати з сервера (2.16 Mb) ] 11.07.2015, 10:41

Метод дослідницький – застосовується з метою навчити учнів, науково організувати навчання літератури, слідкувати за тим, що зображується і як зображено, поглибити розуміння ідейно-естетичного змісту художнього твору, проаналізувати структурні компоненти тексту (композиція, сюжет, тема, тематика, ідейно-естетичний зміст, проблематика), історичні дослідження, мистецтвознавчі, розв’язання дослідницьких питань і завдань, постановка.

Критичне й аналітичне розвивається, стимулює інтерпретаційну діяльність.

Істотну роль у підвищенні ефективності викладання літератури має доцільно організована самостійна робота учнів, сутність якої полягає у самостійному виконанні школярами навчальних завдань репродуктивного чи творчого характеру під безпосереднім чи непрямим керівництвом учителя. На уроках літератури самостійна робота сприяє розвитку в учнів умінь і навичок працювати з додатковою літературою, зіставляти літературні фак­ти, образи, художні твори, давати їм оцінку, робити узагальнення, висновки. Все це значно підвищує якість їхніх знань, позитивно впливає на формування особистості, вибору ними певних естетичних ідеалів, розвиває творчі здіб­ності. Учень не завжди спроможний самостійно зробити потрібні висновки і узагальнення, взяти з твору максимально важливе і необхідне для майбут­нього життя. Самостійна робота доповнюється бесідою, а також живим словом учителя, учні обмінюються думками, почуттями.

Плануючи самостійну роботу, необхідно для кожного конкретного ви­падку визначити її функціональне призначення та її місце в системі роботи учня. Самостійна робота може виступати як джерело знань, що забезпечує перше знайомство з художнім твором, як засіб поглибленої роботи над тво­ром, виконання пізнавальних завдань після його читання, відшукування цитат на підтвердження думок, підготовка рефератів, повідомлень та ін. Само­стійна робота може проводитись і з метою закріплення, перевірки одержаних знань (складання плану, тез, конспекту, відповіді на запитання, написання творів, письмових творчих робіт), в організації самостійної роботи важливу роль відіграє використання у певній системі методичного апарату підруч­ників. На перших етапах літературної освіти учнів питома вага самостійної роботи ще незначна. Поступово її роль збільшується.  

Категорія: Методика викладання української літератури | Додав: StudentSun | Теги: методика літератури
Переглядів: 1924 | Завантажень: 38 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]