Караман Станіслав Олександрович - завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член Української академії акмеологічних наук.

Закінчив Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О.С. Пушкіна, аспірантуру та докторантуру Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, захистив докторську дисертацію зі спеціальності 13.00.02 - теорія і методика навчання (українська мова) на тему: "Зміст і технологія навчання української мови в гімназії”.

Автор 145 праць, з-поміж яких понад 30 підручників, посібників, монографічних досліджень, більше 100 науково-методичних публікацій. Значна кількість досліджень присвячена лінгводидактиці ЗНЗ та вищої школи, актуальним мовознавчим проблемам: 

  • членування мовленнєвого потоку;
  • ритмічна структура слова; 
  • фонетичні явища в системі голосних і приголосних; 
  • акцентуаційні і орфоепічні норми; 
  • семантика і структура речень.

Упродовж семи років був членом спеціалізованих вчених рад по захисту докторських і кандидатських дисертацій при Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова та Херсонському державному університеті. Нині є членом експертної ради ВАК України з лінгводидактики і педагогіки, член спеціалізованої вченої ради по захисту кандидатських і докторських дисертацій при Київському університеті ім. Бориса Грінченка. 

Здійснює наукове керівництво аспірантами та здобувачами наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Під його керівництвом захищено дві докторські дисертації з лінгводидактики та кандидатську дисертацію на здобуття кандидата філологічних наук. Виступає опонентом під час захисту кандидатських дисертацій, бере участь у рецензуванні підручників, програм для загальноосвітніх навчальних закладів. Є активним учасником міжнародних науково-практичних конференцій, методичних семінарів.

Викладає дисципліни: 

  1. «Сучасна українська літературна мова»
  2. «Орфоепічний тренінг»
  3. «Методика викладання філологічних дисциплін»
  4. «Вступ до спеціальності»
  5. «Загальне мовознавство».
Керує написанням робіт різних освітньо-кваліфікаційних рівнів.

Список публікацій професора С. О. Карамана:

  1. Караман С.О., Тихоша В.І. Рідна мова: Підручник для 8 класу гімназій, ліцеїв та шкіл з поглибленим вивчанням української мови / За ред. М.Я. Плющ.– К.: Освіта – 2000. – 240 с.
  2. Рідна мова: Підручник для 9кл. гімназій, ліцеїв, та шк. з поглиб. вивч. укр. мови / М.Я.Плющ, В.І.Тихоша, С.О.Караман, О.В.Караман. – К.: Освіта, 2002. – 288 с.
  3. Караман С.О. Принципи побудови курсу української мови в гімназії: Наукові записки. Збірник наукових праць Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. – К.: НПУ, 2002. – Випуск 46. – С.61-69 (у співавторстві).
  4. Караман С.О. Зміст і принципи побудови програми з курсу "Методика навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах”: Вісник Луганського державного педагогічного університету імені Тараса Шевченка. Збірник наукових праць. – Луганськ, 2002. – Випуск № 4 (48). – С.170-177.
  5. Караман С.О. Українська мова як засіб формування мовної особистості: Педагогічні науки. Збірник наукових праць Херсонського державного педагогічного університету. – Херсон: Вид-во ХДПУ, 2002. – С.37-40.
  6. Вступ до мовознавства (для студентів КМПУ ім. Б.Д.Грінченка). Серія "Навчальна програма”: укладач Караман С.О. – К.: КМПУ ім. Б.Д.Грінченка, 2003 – 22 с.
  7. Караман С.О., Тихоша В.І. Рідна мова: Підручник для 8 класу гімназій, ліцеїв та шкіл з поглибленим вивчанням української мови / За ред. М.Я. Плющ. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Освіта – 2003. – 240 с.
  8. Методика навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах: Підручник для студентів / Колектив авторів за редакцією М.І.Пентелюк: М.І.Пентелюк, С.О.Караман, О.В.Караман, З.П.Бакум, М.М. Барахтян, О.М.Решетилова та ін.– К.: Ленвіт, 2004. – 386 с.
  9. Караман С.О. Загальне мовознавство: Курс лекцій. Ч.1. – 2-ге вид., перероб., доп. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2004. – 236 с.
  10. Караман С.О., Караман О.В. Орфоепічний тренінг. Фонетика. Орфоепія. Орфографія. Лексикологія. Фразеологія. Стилістика. Риторика. Завдання і вправи: Навч. посіб. – КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2004 – С. 132.
  11. Караман С.О., Тихоша В.І. Рідна мова: Підручник для 8 класу гімназій, ліцеїв та шкіл з поглибленим вивчанням української мови / За ред. М.Я. Плющ. – 3-ге вид., перероб. і доп. – К.: Освіта – 2004. – 240 с.
  12. Караман С.О. Рідна мова: Підруч. для 10 кл. гімн., ліцеїв та шкіл з поглиб. вивч. укр. мови (у співавтор.) – К.: Освіта, 2004. – 350 с.
  13. Тихоша В.І., Плющ М.Я., Караман С.О. Рідна мова: Підруч. для 10 класу гімназій, ліцеїв та шкіл з поглибленим вивченням української мови // За ред. М.Я. Плющ. – К.: Освіта – 2004. – С. 350. 
  14. Вступ до мовознавства: (Для студ. КМПУ ім. Б.Д. Грінченко): Уклад. С.О. Караман. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченко, 2004. – С. 22. – (Серія «Навчальна програма»).
  15. Загальне мовознавство (для студентів філологічного факультету КМПУ ім. Б.Д. Грінченка) / Уклад. С.О. Караман. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2004. – 22 с. (Серія "Навчальна програма”).
  16. Караман С.О. Вступ до мовознавства: Матеріали для практичних занять. – 2-ге вид., перероб., доп. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2004. – 47 с.
  17. Караман С.О. Загальне мовознавство. Ч.2. Матеріали до семінарських занять. – 2-ге вид., перероб. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2004 – 19 с.
  18. Програма з методики навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах для студентів спеціальності 7.010103 ПМСО Українська мова і література факультетів української філології педагогічних університетів та інститутів // Уклад.: С.О. Караман, М.І. Пентилюк – 3-тє вид. допов. і перероб. – К.: Ленвіт, 2004 – 24 с. 
  19. Караман С.О. Види робіт з розвитку зв’язного мовлення. // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2004. – № 4. – С. 18-20.
  20. Караман С.О. Лінгвістичний аналіз мовлення учнів // Національна освіта: провідні тенденції та перспективи (до 140-річчя від дня народження Б.Д. Грінченка): Матер. Всеукр. наук.-практич. конф. – К., 2004 – С. 39-43.
  21. Караман С.О. Методика розвитку зв’язного мовлення. Основні напрями роботи зі стилістики // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2004. – № 3. – С. 40-43.
  22. Караман С.О. Методика розвитку мовлення. Ознайомлення з мовними нормами // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2004. – № 2. – С. 47-50. 
  23. Караман С.О. Навчання виразного читання й ораторського мистецтва // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2004. – № 9. – С. 45-48.
  24. Караман С.О., Пасинок В.Г. Концептуальні підходи до розробки змісту й організації процесу формування у студентів професійних мовленнєвих умінь // Вісн. Черкаського нац. ун-ту ім. Б. Хмельницького. – 2004. – Вип. 54. – С. 26-34.
  25. Караман С.О. Позакласна робота з української мови // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2004. – № 9. – С. 45-47.
  26. Караман С.О. Усні й письмові твори // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2004. – № 7. – С. 41-47.
  27. Вступ до мовознавства: Матеріали для практичних занять / Укладач С.О. Караман. – 2-ге вид., перероб., доп. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка. – 2004. – 19 С.
  28. Караман С.О. Загальне мовознавство: Матеріали до семінарських занять. Ч.2. – 2-ге видання, перероблене. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка. – 2004. – 19 С.
  29. Рідна мова: Підручник для 9кл. гімназій, ліцеїв, та шк. з поглиб. вивч. укр. мови / М.Я.Плющ, В.І.Тихоша, С.О.Караман, О.В.Караман. – К.: Освіта, 2-ге вид. доп., 2004. – 288 с.
  30. Караман С.О., Караман О.В. Орфоепічний тренінг. Фонетика. Орфоепія. Орфографія. Лексикологія. Фразеологія. Стилістика. Риторика. Завдання і вправи: Навчальний посібник – КМПУ ім. Б.Д.Грінченка, 2005. – 132 с.
  31. М. І. Пентилюк, С. О. Караман, О.В. Караман , З. П. Бакум, Н.М.Дика. Практикум з методики навчання української мови  /  та ін.  за ред. М. І. Пентилюк –  К. : Ленвіт, 2005. – 302 с. (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України).
  32. Караман С.О. Специфіка структурно-семантичної організації складних (двокомпонентних) речень займенником-співвідносного типу в художній прозі Євгена Гуцала // Лінгвістика: Зб.наук.праць, Випуск 2. – Херсон: Вид-во ХДУ, 2005. – С. 171-177.
  33.  Караман С.О. Акмеологічні засади формування дослідницьких умінь в учнів старших класів гімназії // Акмеологія – наука ХХІ століття: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції / Ред. колегія: З.Ф. Сіверс, Е.В. Бєлкіна, Г.С. Данилова та ін. – К.: КМПУ імені Б.Д.Грінченка, 2005. – С. 315-319.
  34. Караман С.О. Методологічні основи мовленнєвої підготовки майбутнього вчителя // Акмеологія – наука ХХІ століття: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції / Ред.колегія: З.Ф.Сіверс, Е.В.Бєлкіна, Г.С.Данилова та ін. – К.: Кмпу імені Б.Д.Грінченка, 2005. – С. 245-249.
  35. Караман С.О., Караман О.В. Сучасна українська літературна мова: Навчальний посібник. Частина І. Синтаксис словосполучень. Синтаксис простих речень. – КМПУ ім.. Б.Д. Грінченка, 2005. – 276 с.
  36. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / колектив авторів за ред. М.І. Пентилюк: М.І. Пентилюк, С.О. Караман, О.В. Караман та ін. – К.: Ленвіт, 2005. – 400 с.
  37. Караман С.О. Загальне мовознавство. Частина 1. Курс лекцій – 2-ге  видання, перероблене, доповнене. – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2005. – 236 с.
  38. С.О. Караман. Спецкурс з української мови в гімназії гуманітарного профілю// Українська мова і література в школі. – 2005. - №2. – с. 60.
  39. С.О. Караман. Професійна підготовка студентів-філологів до роботи в школах різних типів. // Соціалізація особистості: Збірник наукових праць. – К.: НПУ, 2005. ВИП. І. – с. 163-172.
  40. С.О. Караман. Розвиток усного мовлення під час вивчення однорідних членів речення у 8 класі гімназії // Наука і сучасність. Збірник наукових праць Національного педагогічного університету ім.. М.П. Драгоманова. – К.: Логос.2005. – ВИП.1. – ч.2. – с.83-91.
  41. С.О. Караман. Вивчення матеріалу з фонетики укрупненими частинами в 10 класах різних типів шкіл // Збірник наукових праць. – Кривий Ріг, 2005. – с. 27-33.
  42. С.О. Караман. Мовний аналіз тексту під час написання докладного переказу. // Наука і сучасність. – НПУ. – К.: Логос, 2005.
  43. С.О. Караман. Основні аспекти розвитку мовлення учнів гімназії// Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Херсон: ОЛДІ-плюс, 2005. 
  44. С.О. Караман. Лінгвістичні основи навчання української мови в гімназії// Збірник наукових праць.ВИП.13. – Херсон: Атлант, 2005. 
  45. С.О. Караман. Етнокультурознавчий компонент у змісті уроків гімназійного курсу мови. // Проблеми загальної і професійної педагогіки: Збірник наукових праць. – Харків: Каравела, 2005. 
  46. С.О. Караман. Застосування проблемно-пошукового методу на уроках рідної мови. // Наука і сучасність. – НПУ. – К.: Логос, 2006.
  47. С.О. Караман. Теоритичні основи методики написання переказу// Соціалізація особистості: Зб.наук. Праць. – К.: НПУ, 2006.
  48. Караман С.О. Методологічні основи мовленнєвої підготовки майбутнього вчителя // Акмеологія – наука ХХІ століття: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції – К.: КМПУ імені Б.Д.Грінченка, 2006. – С. 245-249.
  49. Караман С.О. Застосування методів і прийомів навчання української мови у школах різного типу // Наука і сучасність. Збірник наукових праць Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. – К.: Логос, 2006, Том ХХХХVІ. – С. 3-12.
  50. Караман С.О. Види робіт із розвитку зв’язного мовлення // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 43, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2006. – С. 28-39.
  51. Караман С.О. Ознайомлення з текстом та його особливостями // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 44, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2006. – С. 17-28.
  52. Рідна мова: Підручник для 9кл. гімназій, ліцеїв, та шк. з поглиб. вивч. укр. мови / М.Я.Плющ, В.І.Тихоша, С.О.Караман, О.В.Караман. – К.: Освіта, 3-тє вид. доп., 2006. – 288 с.
  53. Караман С.О. Історичні умови зародження та розвитку гімназійної освіти в Україні // Лінгвістика: Зб.наук.праць, вип. 2. – Херсон: Вид-во ХДУ, 2007. – С. 171-182.
  54. Караман С.О. Індивідуалізація і диференціація навчання // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 39, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – С. 43-54.
  55. Караман С.О. Блокове компонування програмового матеріалу з української мови // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 40, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – С. 19-30.
  56. Караман С.О. Види робіт із розвитку зв’язного мовлення // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 43, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – С. 28-39.
  57. Караман С.О. Проведення переказу // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 42, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – С. 43-54. 
  58. Караман С.О. Усні й письмові твори // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 41, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – С. 9-20.
  59. Караман С.О. Навчання виразному читанню і ораторському мистецтву // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 40, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – С. 10-21.
  60. Караман С.О. Ознайомлення з текстом та його особливостями // Наука і сучасність: Зб.наук.праць. вип. 44, - Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – С. 17-28.
  61. Караман С.О. Аналіз художнього, публіцистичного та наукового тексту // Лінгвістика: Зб.наук.праць, вип. 3. – Херсон: Вид-во ХДУ, 2007. – С. 120-130.
  62. Караман С.О., Караман О.В. Орфоепічний тренінг. Фонетика. Орфоепія. Орфографія. Лексикологія. Фразеологія. Стилістика. Риторика. Завдання і вправи: Навчальний посібник – КМПУ ім. Б.Д.Грінченка, 2007. –– 2-ге вид. перероб. і доп. - 156 с.
  63. Методика навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах: Підручник для студентів / Колектив авторів за редакцією М.І.Пентелюк: М.І.Пентелюк, С.О.Караман, О.В.Караман, З.П.Бакум, М.М. Барахтян, О.М.Решетилова та ін. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Ленвіт, 2007. – 400 с.
  64. Караман С.О., Караман О.В. Сучасна українська літературна мова: Підручник. Частина І-ша.Фонетика. Фонологія. Графіка. / За ред.. С.О. Карамана. – КМПУ ім. Б.Д.Грінченка, 2007. – 2-ге вид. перероб. і доп. - 196 с.
  65. С.О.Караман, О.В.Караман. Культура усного і писемного мовлення: Практичні заняття з розділу „Орфоепічні, графічні норми української мови” – 2-е вид.– К.: КМПУ імені Б.Д.Грінченка. 2007, - 52 с.
  66. С.О.Караман, О.В.Караман. Методика навчання філологічних дисциплін у ВНЗ - КМПУ імені Б.Д.Грінченка. 2009, - 180 с.
  67. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах/Колектив авторів за ред.. М.І.Пентилюк: М.І.Пентилюк, С.О.Караман, О.В.Караман, О.М.Горошкіна та ін.-3-тє вид.доповн.-К.: Ленвіт, 2009.-400с.
  68. Караман С.О., Караман О.В. Орфоепічний тренінг: Фонетика. Орфоепія. Орфографія. Лексикологія. Фразеологія. Стилістика. Риторика. Завдання і вправи: Навчальний посібник – КМПУ   ім. Б.Д.Грінченка, - 3-е вид. . перероб. і доп, 2009. – 132 с.
  69. Караман С.О., Караман О.В., Дика Н.М. Сучасна українська літературна мова: Посібник для студентів. Частини І-ІІ. Синтаксис словосполучення. Синтаксис простого речення. - 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2010. – 278 с.
  70. Караман С.О., Караман О.В., Дика Н.М. Сучасна українська літературна мова: Посібник для студентів. Частини ІІІ-ІV. Синтаксис складного речення. - 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2010. – 214 с.
  71. Українська мова: підручник для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою: профіл. рівень / М. Я. Плющ, В. І. Тихоша, С. О. Караман, О. В. Караман. – К. : Освіта, 2010. – 416 с.
  72. М. І. Пентилюк, С. О. Караман, О.В. Караман , З. П. Бакум, Н.М.Дика. Практикум з методики навчання української мови/  за ред. М. І. Пентилюк – К. : Ленвіт, 2010. – 302 с.
  73. Українська мова. 8-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови / за ред. С. О. Карамана. Автори: С. О. Караман, О. В. Караман, М. Я. Плющ, В. І. Тихоша. – К.: «Грамота», 2010. – 100 с.
  74. Українська мова: підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою: профільний, академічний рівні /С. О. Караман, О. В. Караман., М.Я.Плющ, В.І.Тихоша. – К. : Освіта, 2011. – 416 с.
  75. Караман С., Караман О. Полікультурна освіта як складова концепції поглибленого вивчення української мови в допрофільній і профільній школі (( Культурно-історична спадщина Польщі та України як чинник розвитку полікультурної освіти: зб. наук. праць ( за ред.. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Світлани Сисової. – Хмельницький: ПП Заколодний М.І., 2011. – с. 174-182
  76. Караман С.О., Караман О.В.  Акмеологічний підхід до реалізації змістового компонента профільного навчання у шкільному підручнику з української мови.( ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Акмеологія – наука ХХІ століття 17-18 лютого 2011р., Київ).
  77. Караман С.О. Сучасна українська літературна мова: навч. посібник для студ. вищ. навч. закл./ С.О.Караман, О.В.Караман, М.Я.Плющ [ та ін.]; за ред. С.О.Караман. – К.: Літера ЛТД, 2011. – 560с.
  78. Караман С.О., Караман О.В., Копусь О.А., та ін. Українська мова за професійним спрямуванням: навч.посібник для студентів ВНЗ./ - К.: Літера ЛТД, 2011. – 504с.
  79. Караман С.О. Методика навчання української мови в гімназії: монографічне дослідження. – К.: ЛЕНВІТ, 2000. – 272с.
  80. Караман С.О. та ін. Українська мова. Усний і письмовий (диктант) екзамени. Поглиблений етап вивчення: Навчальний посібник у 2-х кн./ Книга К. - 1-ша. МАГІСТР-S– К.: 1998. – 216с.
  81. Караман С.О. та ін. Українська мова. Усний і письмовий (диктант) екзамени. Поглиблений етап вивчення: Навчальний посібник у 2-х кн./ Книга К.-2-га.  МАГІСТР-S– К.: 1998. – 304с.
  82. Караман С.О. та ін. Робочий зошит до посібника. – МАГІСТР-S– К.: 1999. – 88с.
  83. Караман С.О., Пентилюк М.І. Методика навчання української мови в середній загальноосвітній школі та школах нового типу. – К. ЛЕНВІТ, 2000. – 274с. 
  84. Караман С.О. Ваш репетитор: Посібник/колектив авторів під керівництвом М.І.Пентилюк. – К.: ЛЕНВІТ, 2002. – 87с.
  85. Караман С.О., Караман О.В., Дика Н.М. Сучасна українська літературна мова: Посібник для студентів. Частини І-ІІ. Синтаксис словосполучення. Синтаксис простого речення. - 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2010. – 278 с.
  86. Караман С.О., Караман О.В., Дика Н.М. Сучасна українська літературна мова: Посібник для студентів. Частини ІІІ-ІV. Синтаксис складного речення. - 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2010. – 214 с.
  87. Караман С. О., Караман О.В., Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова: Навч. посібник для студентів ВНЗ. / за ред. С. О. Карамана. – К.: Літера ЛТД, 2011. – 560 с.
  88. Українська мова: підручник для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою: профіл. рівень / М. Я. Плющ, В. І. Тихоша, С. О. Караман, О. В. Караман. – К. : Освіта, 2010. – 416 с.
  89. М. І. Пентилюк, С. О. Караман, О.В. Караман , З. П. Бакум, Н.М.Дика. Практикум з методики навчання української мови/  за ред. М. І. Пентилюк – К. : Ленвіт, 2010. – 302 с.
  90. Українська мова:підруч.для 11кл. загальноосвіт.У45 навч.закл. з навчанням укр..мовою:академ.рівень, профіл.рівень\С.О. Караман, О.В.Караман, М.Я.Плющ, В.І.Тихоша. – К.:Освіта,2011.-416с.
  91. Практикум з методики навчання української мови в загальноосвітніх закладах: модульний курс: Посібник для студентів пед.університетів та інститутів/колектив авторів М.І.Пентилюк, С.О.Караман, О.В.Караман/ за ред. М.І.Пентилюк: - К.: Ленвіт, 2011. – 366 с.
  92. Караман С.О. Реалізація стратегії співдіяльності у професійній мовленнєвій  підготовці вчителя-словесника //Сучасні стратегії університетської освіті: якісний вимір:матер.Міжнар.наук.-практ.конф (28-29 березня)/М – ВО освіти і науки, молоді та спорту України, Київ. ун-т ім.Б.Грінченка та ін.; за аг.ред. В.О.Огнев’юка. – К.: Київ ун-т ім.Б.Грінченка, 2012 – С. 338-346.